کد خبر: ۵۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 25
مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد:
شفاآنلاین- مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: ازدواج سفید تهدیدی برای ازدواج و بنیان خانواده محسوب می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،بهمن بهمنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص ازدواج سفید، اظهار داشت: ازدواج‌های سفید ازدواجی نیست که بخواهد سفید تلقی شود و در واقع یک تعبیر غلط از یک رابطه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ازدواج قرارداد متعهدانه بین دو جنس بوده که باعث تشکیل خانواده می‌شود، گفت: ازدواجی که به آن سفید می‌گویند یک پدیده‌ای محسوب می‌شود که همخانگی را مطرح می‌کند، نباید این ازدواج را سفید بدانیم بلکه سفید نامیدن آن یک کج سلیقگی است حتی آمار آن آنقدر زیاد نیست که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه خانواده بسیار مظلوم و مغفول واقع شده و بحران‌هایی مانند هویت، اعتیاد و نگرش شغلی ناکارآمد همه ریشه در خانواده دارد، اظهار داشت: خانواده واحد فعالیت و برنامه‌ریزی است و لازم است از طریق اعضای خانواده در جهت دوام آن تلاش کنیم.

بهمنی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ازدواج و خانواده در 10 اسفند افزود: در این جشنواره برخی وزرا و مسئولان مرتبط با بحث ازدواج حضور خواهند داشت و از شهیندخت ملاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری و علی جنتی وزیر ارشاد برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

وی با بیان اینکه با برگزاری این جشنواره قصد داریم در جهت فرهنگ‌سازی ترویج ازدواج سالم و استمرار خانواده پایدار گام برداریم، گفت: فراخوان این جشنواره در 14 محور اعلام شده است که در 12 محور آثار به دست ما رسید و دبیرخانه داوری فعال شد و در هفته گذشته نتایج همه محورها اعلام شد.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه براساس نظر هیئت داوران استانداردها و معیارهای لازم در برخی گروه‌ها (آثار) وجود نداشت، گفت: در محور فیلم، کتاب، موسیقی، نمایشنامه و خبرگزاری‌ها آثاری به دست ما رسید؛ باید به این نکته توجه کنیم که محتوای مطالب رسانه‌ها باید مروج تشکیل ازدواج و خانواده پایدار و سالم باشد.

بهمنی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود با انتخاب آثار برگزیده، مخاطبان متوجه حساسیت امر ازدواج شده و با معرفی آثار برگزیده در این جهت گام برداریم، تصریح کرد: جشنواره ملی ازدواج محصول چهار تا پنج جشنواره متمرکز بوده که با اضافه شدن محورهای جدید دامنه بسیاری متغییرهای شکل دهنده خانواده را مورد توجه قرار دادیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره قرار است هر سال در اول ذیحجه مصادف با ازدواج حضرت رسول (ص)و حضرت خدیجه (س) برگزار شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برگزاری مستمر جشنواره ملی ازدواج توجهات را به سمت بنیان خانواده جلب کنیم و امیدواریم روزی برسد جامعه فرهنگی درصدد برگزاری دائمی جشنواره ملی ازدواج جوانان برآید.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان در خصوص هدف اصلی جشنواره ملی ازدواج گفت: از طریق معرفی آثار، افراد، سازمان‌ها و نهادهایی که درگیرموضوع ازدواج هستند، به ترویج خانواده پایدار پرداخته و عملکرد این گروه‌ها را تشویق کنیم. در حال حاضر ایده‌هایی برای گنجاندن محورهای جدید در این جشنواره وجود دارد که باید در شورای برنامه‌ریزی در خصوص آن تصمیم گرفته شود.

بهمنی بیان کرد: مهمترین دستاورد ما جریان‌سازی فرهنگی در رابطه با خانواده و ازدواج است و هیچ قانونی نباید وضع شود که این اصل را تهدید کند ولی ما با ارزیابی که انجام دادیم متوجه این امر شدیم که به اصل خانواده بی توجهی بسیاری شده و در حیطه قانونگذاری به این رکن به خوبی نمی‌پردازیم.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان بار دیگر در خصوص جشنواره ملی ازدواج و خانواده، گفت: بیشترین آثار در بخش کتاب به دست ما رسیده است در واقع حدود 500 کتاب به دست ما رسید ولی 400 کتاب ما استانداردهای اولیه (فهرست و منابع نداشته و ترجمه از سایت بوده است) نداشت؛ به لحاظ محتوایی کتاب‌ها با آمیزه‌های اسلامی همخوانی نداشت که طی داوری و مطالعات توانستیم کتاب‌ها را رتبه‌بندی کنیم در واقع کتاب برگزیده امسال اعلام نمی‌شوند بلکه رتبه‌بندی خواهند شد.

بهمنی با بیان اینکه در برخی قالب‌ها انتظار داشتیم رسانه‌های مجازی آثار بهتری ارسال کنند، گفت: فراخوان جشنواره دیر اعلام شد به همین دلیل آثار کمتری به دست ما رسید که ما قصد داریم اواخر امسال فراخوان سال آینده را منتشر کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل نرسیدن آثار محدود بودن زمان فراخوان بود چون دلیلش این بود که به اندازه کافی افراد در این خصوص مشارکت نداشتند، تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره مانند جشنواره فیلم فجر و جشنواره کتاب دفاع مقدس به شکلی برگزار شود که افراد اگر فراخوان هم داده نشود زمان آن را بدانند.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: نباید به دنبال این باشیم که ازدواج صورت گیرد بلکه باید همسرداری و والدین‌داری در بین جوانان ترویج شده و از شعارزدگی در حیطه‌های مختلف دور و به سمت عمل‌گرایی در خانواده برویم در حقیقت باید هدف ما خانواده محور باشد.

بهمنی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره تشکیل خواهد شد، گفت: سال آینده محورهای جشنواره متعددتر می‌شود و زمان فراخوان گسترش می یابد. حدود 80 درصد به انتظاراتی که از آثار داشته‌ایم در اقلب محورها رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی ازدواج با مشارکت 16 وزارتخانه صورت خواهد گرفت، افزود: بیشترین اثر مربوط به تهران بوده است. فرهنگ جامعه فرهنک شفاهی و کلامی است بنابراین باید در محتوای دیداری و شنیداری در راستای ازدواج سالم فرهنگ‌سازی انجام شود تا شاهد اثرگذاری بیشتری باشیم.

مدیرکل دفتر تعالی ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تصمیم داریم که نشست فصلی با نویسندگان فیلم در خصوص مدنظر قراردادن مسائل خانواده داشته باشیم؛ سال آینده اردیبهشت ماه نخستین نشست وزارت ورزش و جوانان با نویسندگان فیلم تشکیل خواهد شد تا بتوانیم در تولیدات شاهد افزایش توجه به مسائل خانواده شویم.

بهمنی ادامه داد: خانواده یک مفهوم فراجناحی نیست وهمه از آنها منفعت می‌برند بنابراین باید به دنبال خانواده سالم و پایدار باشیم.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: