کد خبر: ۵۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 23
شفاآنلاین-جمهوری اسلامی ایران و ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند که در زمینه تولید مشترک واکسن آماده همکاری با یکدیگر بوده و این همکاری می تواند از این پس با یک برنامه ریزی مناسب اجرایی شود.
به گزارش شفا آنلاین،پیشنهاد همکاری تهران - توکیو در زمینه پزشکی و تولید واکسن در جریان دیدار صبح دوشنبه «حسن هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از مرکز ملی تحقیقات پزشکی ژاپن اعلام شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران یکشنبه شب به وقت محلی به دعوت رسمی دولت ژاپن، در راس هیاتی وارد شهر توکیو پایتخت ژاپن شد.

این سفر در راستای توسعه همکاری های دوجانبه تهران - توکیو در حوزه سلامت صورت گرفته است.

«هاشمی» صبح دوشنبه و در نخستین روز سفر خود به توکیو از مرکز ملی تحقیقات پزشکی ژاپن بازدید کرد و از نزدیک با نحوه کار این مرکز و فعالیت های صورت گرفته توسط متخصصان آن آشنا شد.

وی در گفت وگو با مسوولان این مرکز تحقیقاتی از ابراز تمایل ایران جهت گسترش همکاری در زمینه تولید واکسن خبر داد که این پیشنهاد با استقبال طرف ژاپنی همراه بود.

وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش همکاری و انتقال تجارب کارشناسان ایران در زمینه تروما پرستاری، نظام مراقبت های بهداشتی و نیز انجام کار تحقیقاتی مشترک در زمینه بیماری های غیرواگیر را به طرف ژاپنی یادآور شد.

سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به ژاپن سه روز خواهد بود و وی در طول این سفر با وزیر بهداشت، رییس کل سازمان تجارت خارجی، رییس بنیاد صلح و مدیرعامل شرکت «شی ماتسو» دیدار و گفت وگو می کند.

سخنرانی در همایش اتاق بازرگانی ایران، بازدید از چند شرکت بزرگ تولیدکننده تجهیزات پزشکی و امضای یادداشت تفاهم همکاری، از محورهای اصلی سفر «هاشمی» به ژاپن عنوان شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: