کد خبر: ۵۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 22
شفاآنلاین-نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند.
به گزارش شفا آنلاین،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان بررسی لایحه بودجه سال 1394 کل کشور را ادامه دادند.

وکلای ملت در بند "ط" تبصره 16 ماده واحده، به دولت اجازه دادند تا تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کند. تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

میزان جریمه مشمولان غایب برای صدورکارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول ذیل می‌باشد:

 

مدرک تحصیلی

پایه ریالی جریمه مشمولین غایب

زیر دیپلم

100.000.000 ریال

دیپلم

150.000.000 ریال

فوق دیپلم

200.000.000 ریال

لیسانس

250.000.000 ریال

فوق لیسانس

300.000.000 ریال

دکترای غیرپزشکی

350.000.000 ریال

دکترای پزشکی

400.000.000 ریال

پزشکان متخصص و بالاتر

500.000.00 ریال

 

بهارستان‌نشینان همچنین مقرر کردند به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه، یکسال محسوب می‌شود.

نمایندگان مجلس مصوب کردند برای مشمولان متأهل پنج درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد (5% ) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

خبرآنلاین

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
رسما اعلام میکنم:
1- غلط کردم فوق لیسانس مخابرات گرفتم که برای آِینده کشورم مفید باشم .
2- با افتخار با 28 سال سن به خدمت مقدس سربازی میرم. کاری به این ندارم که متخلفین از من عزیزترن و بعضی هاشون به ریش من می خندند اتفاقا برای خلیاشون خوشحالم که آدمای خوبین و با این "ق ا نوووون" از این وضعیت بی تکلیفی در میان.
3- به همه مسئولین کشور قول میدم در خدمت به خوبی وقتمو تلف کنم. تا دینم رو به کشورم ادا کرده باشم.قول میدم از انجام کارهای مفیدی چون پست دادن به در و دیوار ، شمارش افراد ورودی خروجی به سرویس بهداشتی، خوابیدن در حد اصحاب کهف........ و در حالت فوق مفید آن ، پشت میز نشستن و پر کردن لیست مرخصی ها کوتاهی نکنم.
4-علاوه بر این سعیم بر این است که به بهترین نحو با نیروهای کادری برخورد کنم. بهرحال این نیروها به علت حقوق کم مشکلات خانوادگی خاص خودشون رو دارن که شایسته نیست این فشارهای روحی در نیروهای مسلح کشورم وجود داشته و بنیه ی دفاعی کشور رو ضعیف کنه باید به یه طریقی این فشارها تخلیه بشه.
به شخصه قول میدم به بهترین شکل شاهد خرد شدن شخصیتم توسط نیروهای کادری باشم تا کمبود بودجه ..... کشورم را به طریقی جبران کرده باشم.
5- از مسئولین کشور به خاطر اینکه نمیتونم زن بگیرم و جمعیت کشور رو بالا ببرم جدا معذرت میخوام و اعلام میکنم اگر مسئولی حاضره دخترشو به من بده بدون توجه به چهره و سن دختر ... بله.(کور و کچل هم اگه باشه در راستای سیاست های افزایش جمعیت در خدمنم. همین که جهازش تکمیله کافیه)
6- این همه رو با افتخار انجام میدم ولی
بعد از پایان خدمت بخاطر ارزشی که دولت های بیگانه و غربی به من میزارن به اونجا میرم تا جایی خدمت کنم که بهم احترام بگذارند.

شما هم دور هم خوشحال باشید که دو سال از عمر منو گرفتید و عدالت رو به حد اعتلای اون رسوندید.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
این قانون کاملا ضد حرفهایی است که دولت در مورد تبعیض طبقاتی میزنه هستش.
اون بدبخت که هشت یا ده ساله غیبت کرده 90%شون به خاطر مشکلات شدید اقتصادی یا خانوادگیشونه.حالا اون بدبخت از کجا ده میلیون بده؟
این قانون کاملا تبعیض آمیز هست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: