کد خبر: ۵۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - 2015February 20
شفا آنلاین:فقر فرهنگی تغذیه زمینه ساز پیدایش بیماری هایی متعدد در جامعه می شود و اگر سبک زندگی سالم را نهادینه کنیم، هزینه های درمان و به تبع آن هزینه های روانی ناشی از آن کاهش می یابد.
به گزارش شفا آنلاین-زهرا مرتضوی دانشجوی مقطع دکترای پرستاری  افزود: در مباحث تغدیه اگر بتوانیم فرهنگ سلامت را پیاده کنیم با بکارگیری روشهای ساده و مصرف مواد گیاهی میتوان در پیشگیری بسیاری از بیماریها گام برداشت.

وی گفت:تغذیه مبتنی بر مواد گیاهی نظیر نعناع در رفع کم خونی و دفع  موهای زاید موثر است ،تولید هورمون‌های زیاد به همراه عدم تخمک‌ گذاری ممکن است در زنان ایجاد شود، بنابراین در صورتی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید، حتما وزن خود را کاهش دهید.
کاهش وزن، میزان ترشح هورمون‌هایی که سبب‌ رویش موهای زائد می ‌شود را کاهش می ‌دهد.

مرتضوی افزود: در صورتی که هیرسوتیسم در شما خفیف است و مشکلات هورمونی خیلی جدی نیست، نیازی به درمان وجود ندارد. 

وی گفت: جالب است بدانیم تحقیقات دانشمندان در ترکیه نشان می ‌دهد، نوشیدن چای نعناع به کنترل رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می ‌کند. به گفته این محققان، مصرف چای نعناع موجب کاهش هورمون مردانه تستوسترون آزاد یا فعال در خون شده و چند هورمون زنانه را در بدن افزایش می‌ دهد. نوشیدن دو بار در روز چای نعناع، سطح هورمون‌های مردانه را که موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی در زنان می ‌‌شود را کاهش می ‌دهد.

مرتضوی اذعان داشت :بسیاری از پزشکان برای درمان رویش غیرطبیعی مو، اغلب از دارو برای کاهش سطح هورمون‌های مردانه در بدن استفاده می‌ کنند و این در صورتی است که کشور ما منبع غنی محصولات طبیعی است و در این تحقیقات آمده است که نعناع می ‌تواند یک درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: