کد خبر: ۵۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 17
قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد:
شفاآنلاین-قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کل کشور 3 هزار و 900 پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند
  به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی شب گذشته در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: رضایتمندی شهروندان باید در اولویت و برنامه دست اندرکاران بهداشت و درمان مدنظر قرار گیرد.

 

وی همگانی شدن خدمات بهداشتی و درمانی را از راهبردهای وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت:در این راستا با حمایت دولت تدبیر و امید در صدد هستیم تا شاخص های بهداشتی و درمانی با توجه به امکانات موجود ارتقا و سطح رضایتمندی مردم نیز افزایش یابد.

 

حریرچی بهره مندی مناطق کمتر برخوردار از امکانات درمانی مناسب را از اولویت دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و ادامه داد: ارتقا شاخص های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مردم، مهم ترین شاخص ارزیابی توسعه است.

 

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون با رایزنی های صورت گرفته در تلاشیم تا کمبود پزشک را در جای جای ایران رفع کنیم و اکنون سه هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به شرایط بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مطابق آسیب شناسی صورت گرفته و همت نمایندگان مردم و کمیسیون بهداشت و درمان در هر نقطه از سیستان و بلوچستان که نیاز به حضور پزشک احساس می شد، شرایط یک پزشک فراهم شد اما  هنوز با شرایط آرمانی فاصله داریم.

 

حریرچی ارایه خدمات درمانی در نظام اسلامی را برابر و فارغ از نگاه قومیتی و مذهبی دانست و بیان کرد: مردم حاشیه شهر از شرایط خوبی برخوردار نیستند، شرایط حاشیه‌نشینی از همه نظر در این منطقه با سایر نقاط کشور متفاوت است، ما مکلف هستیم خدمات بهداشتی را در حاشیه شهرها ارتقا دهیم.

 

وی شاخص‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان را به نسبت شرایطی که در این منطقه حاکم است خوب ارزیابی کرد و گفت: با اقدامات بهداشتی و درمانی انجام شده اعتماد مردم جلب شده و شاهد مراجعه کمتر بیماران به بیمارستان‌های خصوصی هستیم.

 

این مسوول گفت: در حاشیه شهر‌ها به ازای هر چهار هزار نفر یک مراقب بهداشتی در نظر گرفته خواهد شد تا نه تنها در بعد زمانی خاص بیماری بلکه به صورت مستمر مراقبت‌های بهداشتی از جمله کنترل فشار خون و قند خون را انجام دهند.

 

یکی از مشکلات عمده‌ای که ما در کشور داریم تعداد عظیم بیمه نشده‌ها بود که امسال با همت ایجاد شده، ۹ میلیون نفر در کل کشور بیمه شدند.

 

وی به تامین پزشک متخصص در این خطه اشاره کرد و گفت: تامین پزشک متخصص از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در سیستان و بلوچستان بوده به طوری به عنوان نمونه در شهرستان زابل، سال قبل تنها یک پزشک جراح ‌حضور داشت که اکنون به هفت پزشک افزایش یافته ‌که این رشد  تعداد جراحی‌های انجام شده را از  ۴۰۰ عمل به یک هزار و ۲۰۰ عمل رساند.

 

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: امسال اقدامات بزرگی در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سطح کشور به اجرا درآمد و رضایتی که اکنون در میان مردم و مسوولان ایجاد شده حاصل تلاش تمامی مسوولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی می باشد که به ثمر نشسته است.

 

وی ادامه داد: برنامه های حوزه سلامت مورد توجه و حمایت های ویژه رهبر فرزانه انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد و این امر وظایف دانشگاههای علوم پزشکی را برای اجرای بهینه طرحهای مربوطه سنگین تر ساخته است.

 

حریرچی با بیان اینکه ارتقا سلامت مردم از وظایف دانشگاههای علوم پزشکی کشور است افزود: اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی برای تکمیل این زنجیره بکار می رود.

 

وی گفت: تفاوتی که دانشگاههای علوم پزشکی با دیگر سازمانها و دانشگاههای کشور دارند این است که هر اقدامی در زمینه آموزش و پژوهش صورت می گیرد در نهایت به سلامت مردم منتهی می شود.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: بنابراین ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر باید به عنوان یک اصل در اولویت برنامه های دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: