کد خبر: ۵۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 15
شفاآنلاین:رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: امسال سهمیه بنزین نوروزی نداریم.
به گزارش شفاآنلاین، علیرضا فیض بخش در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه ای برای تغییر سهمیه بنزین در سال 94 ندارد، افزود: در نوروز امسال همانند سال گذشته هیچ سهمیه‌ ویژه ای پیش بینی نشده است و خودورها همان سهمیه 60 لیتر خود را دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: از اردیبهشت سال 94 قرار است خودروهای گازوئیل‌ سوز بر اساس پیمایش، سهمیه سوخت دریافت کنند که بر این اساس مکانیزم دریافت سوخت آنها بارنامه خواهد بود و خودروهایی که بارنامه نداشته باشند نمی‌توانند سهمیه سوخت دریافت کنند.
فیض بخش همچنین تاکید کرد: از سال 95 قصد داریم بر اساس سیستم GPS سهمیه خودروهای گازوئیل‌سوز را تخصیص دهیم که این کار عادلانه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 15 میلیون کارت سوخت خودروهای گازوئیل ‌سوز و بنزینی در کشور وجود دارد، افزود: از این میزان 800 هزار کارت سوخت مخصوص خودروهای دیزلی و بقیه مربوط به موتورسیکلت‌ها و خودروهای بنزینی است.
رئیس ستاد سوخت گفت: در یک سال گذشته 4 میلیون کارت سوخت مربوط به موتورسیکلت ‌ها، خودروهای بنزینی و گازوئیل‌سوز ابطال شده است.
فیض بخش با تاکید بر دستاوردهای مثبت اجرای طرح هدفمندی در کاهش مصرف سوخت افزود: اگر سهمیه بندی سوخت اجرا نمی شد و روال سابقه ادامه می یافت میزان مصرف بنزین به 120 میلیون لیتر در روز افزایش می یافت در حالی که هم اکنون روزانه حدود 67 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: