کد خبر: ۵۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 14
شفا آنلاين-در زمستان چشم نياز به مراقبت بيشتري دارد. در اين فصل سرما، دماي خشک، بادهاي سنگين و اشعه مضر uv که از برف و يخ منعکس مي شود، باعث آزار چشم ها مي شود. در بيرون از منزل، ميزان رطوبت کمتر است و در داخل منزل استفاده از سيستم گرمازا باعث خشکي چشم ها مي شود.

به گزارش شفا آنلاين،از آن جا که در اين فصل، خشکي و ناراحتي چشم شايع است، در اين مطلب به چند سوال درباره بهداشت چشم ها و پاسخ آن از سوي متخصصان اشاره مي کنيم.


آيا لنزها در اين فصل يخ مي زند؟خير، هواي سرد و خشک اين فصل شايد براي لنزها مشکل ايجاد کند اما نگران يخ زدن يا چسبيدن آن ها به چشم نباشيد.

آيا احتمال آفتاب سوختگي چشم وجود دارد؟بله، کراتيتيز (Keratitis) زماني رخ مي دهد که قرنيه چشم در معرض اشعه شديد uv قرار مي گيرد. قرنيه، سطح جلوي حساس چشم است همانند شيشه جلوي خودرو؛ سوختگي مي تواند تاري ديد و درد ايجاد کند.


يکي از علت هاي کراتيتيز، اسکي کردن بدون استفاده از عينک هاي مخصوص است و حتي روز ابري هم بايد از عينک استفاده کرد زيرا اشعه مضر ماوراي بنفش مي تواند از ابرها نيز عبور کند. اشعه آفتاب در زمستان مي تواند از فصل تابستان مضرتر باشد.


چرا در فصل سرما از چشم ها اشک مي آيد؟هرچه باعث آزار چشم ها شود، از جمله خشکي چشم باعث ايجاد اشک مي شود. خشکي چشم که در فصل زمستان شايع است زماني رخ مي دهد که بادهاي زمستان رطوبت لايه فوقاني قرنيه را تبخير مي کند. اين امر باعث مي شود غدد اشک بيش از حد فعال شود تا بتواند رطوبت را حفظ کند. براي رفع خشکي چشم راه هاي زيادي وجود دارد. ابتدا سعي کنيد از عينک هاي محافظ استفاده کنيد. قبل از ترک منزل مي توانيد از قطره چشم استفاده کنيد. در داخل منزل نيز از دستگاه مرطوب کننده استفاده کنيد. در صورت ادامه پيدا کردن مشکل خشکي چشم، به متخصص چشم مراجعه کنيد. در موارد مزمن، درمان هاي مخصوص مي تواند انسداد غدد چشم را باز کند و باعث توليد مجدد ليپيدها (روغن ها) شود که براي چشم سالم لازم است.


چرا پف زير چشم در فصل زمستان بيشتر به نظر مي آيد؟تيرگي دور چشم با پف اغلب به دليل نشت خون از مويرگ هاي ريز زير سطح پوست به وجود مي آيد. زماني که خون اکسيده مي شود پوست آبي پررنگ مي شود.


اين حالت در زمستان بارزتر است زيرا پوست به علت کمتر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب کم رنگ تر مي شود. خستگي مفرط و ميزان پايين ويتامين D که از طريق نور خورشيد توليد مي شود، اين مشکل را تشديد مي کند





خراسان





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: