کد خبر: ۵۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 12
دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: پس از تعبیه پروتز در سینه خانم ها در صورت ایجاد غدد شیردهی بعد از حاملگی امکان شیردهی برای آنان وجود دارد.

دکتر سید جواد امیری زاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: برای تعبیه پروتز سینه باید دوران بلوغ یک فرد کامل شود؛ حال آن که عدم رشد کافی سینه گاهی برای یک زن از نظر اجتماعی و پس از ازدواج مشکلاتی ایجاد می کند، بنابراین تعبیه پروتز با صلاح دید پزشک روش موثری است.

وی در پاسخ به این که آیا پروتزهای سینه سرطان زاهستند یانه اظهارکرد:نتایج تحقیقات 14 ساله سازمان عذا و داروی امریکا نشان داده که پروتزهای استاندارد سرطان زا نیستند.

عوارض پروتزهای سینه

فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی بیان کرد: در واقع 2 تا 5 درصد امکان دارد در سینه خون جمع شود، عفونت کند و پروتز را پس بزند.

Bildergebnis für ‫پروتزسینه‬‎

وی عارضه اختصاصی پروتز را پوسته دور پروتز دانست و ادامه داد: در 5 تا 20 درصد موارد این اتفاق در گرید یک تا چهار نیز رخ می دهد؛ گرید یک و دو را تقریبا همه دارند اما گرید سه دردناک و گرید چهار دردناک و دفورمه می شود.

امیری زاد توصیه کرد: برخی افراد علاقمند به تعبیه پروتزهای سایز بزرگ هستند اما از آنجا که 5 تا 10 سال بعد فرد دچار مشکلاتی نظیر تحلیل رفتن بافت طبیعی سینه و دردسرهای فراوان دیگری می شوند توصیه ما بر عدم انجام این کار است.

وی یادآورشد: ضمن این که برخی خانم های دارای سینه های بزرگ و آویزان به ما پیشنهاد تخلیه کامل سینه و تعبیه پروتز را می دهند که باز هم این کار به دلیل عقلانی نبودن به آنها توصیه نمی شود؛ بلکه لیفت سینه برای آنها مفید واقع می شود.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران توصیه کرد: خانم ها در صورت طبیعی بودن سایز سینه اشان برای تعبیه پروتز اقدام نکنند. اما در شرایط نیاز حتمأ به یک جراح پلاستیک ماهرباتجربه مراجعه و به توصیه هایش نیزبه خوبی عمل نمایند تادرآینده بامشکلات بعدی روبرونشوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: