کد خبر: ۵۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 12
مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان در گفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین-مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان گفت: کشور ما از ابتدای پایه گذاری علم ارتوپدی، تجهیزات و وسائل کاملا با علم روز دنیا همزمان وهمگام بوده است.
دکتر محمدرضا ابراهیمیان در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین درباره تجهیزات و امکانات ارتوپدی کشور اظهار کرد:ما در علم ارتوپدی هیچ مشکلی که منجر به اعزام بیمار ارتوپدی به خارج از کشور شود را نداریم.

وی ادامه داد: درحال حاضراز کشورهای همجوار مانند، امارات، ترکیه، آذربایجان ، عراق و ارمنستان بیماران فراوانی برای درمان مشکلات ارتوپدی به بیمارستان های کشور و به خصوص بیمارستان عرفان مراجعه می کنند و پس از درمان نیز به کشورشان باز می گردند.

متخصص ارتوپد اضافه کرد: اکثر بیمارستان های تخصصی کشور و به خصوص بیمارستان عرفان کاملا مجهز به سیستم ها و امکاناتی مانند ام آر آی، سی تی اسکن و ... در اتاق عمل هستند و در حال حاضر هیچ مشکل و کمبود خاصی را در بیمارستان های خصوصی و دولتی نداریم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه بیماری های در پی استفاده از پروتز به وجود می آیند گفت: بیماری های ناشی از استفاده پروتز به دوسته بیماری های عمومی و پوستی تقسیم می شوند.

Bildergebnis für ‫تعویض مفصل‬‎

ابراهیمیان اضافه کرد:از دیگر بیماری هایی که در پی استفاده از پروتز به وجود می آید تخریب مفصل افراد در سنین پایین است که چنانچه به آنها رسیدگی نشود افراد توانایی راه رفتن خود را نیز از دست می دهند.

وی ادامه داد: البته سن افراد برای این عمل های جراحی چندان مهم نیست .چراکه به عنوان نمونه فردی که مبتلا به هموفیلی است و به طور مکرر خونریزی دارد در 18سالگی مجبور به تعویض مفصل می شود.

مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان همچنین بیان کرد: به طور عموم افرادی که به دلیل آرتروز به ارتوپد مراجعه می کنند وبا انجام تمام اقدامات جراحی دردشان تسکین پیدا نمی کنند، شرایط مفصلشان عوض می شود که این حالت معمولا برای افراد بالای 60 سال رخ میدهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: