کد خبر: ۵۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 11
وزير بهداشت:
شفاآنلاین-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سانتریفیوژ توبولاری که امروز رونمایی شد در زمینه تولید واکسن و داروهای نوترکیب کاربرد دارد و دقیقا در مرز دانش است.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر قاضی زاده هاشمی در حاشیه رونمایی از نسل ارتقایافته سانتریفیوژ تولید داروهای نوترکیب بومی گفت: نیاز مبرمی به این دستگاه در داخل برای درمان بیماران خاص وجود دارد و برای ساخت این دستگاه از سازمان انرژی اتمی تشکر می‌کنیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه نیاز به این سانتریفیوژها دائمی است افزود: با توجه به پیشرفت‌ها در زمینه تولید دارو در کشور و تصمیم رئیس جمهور برای اینکه در زمینه واکسن از خارج از کشور بی‌نیاز شویم، به مرور زمان نیازها تعریف خواهد شد.
قاضی زاده هاشمی گفت: در طول زمان با توجه به پیشرفت های موجود و صادرات در حوزه دارو به کشورهای منطقه نیاز روزافزون به این سانتریفیوژها خواهیم داشت.
وزیر بهداشت با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت یک بیمارستان جامع هسته‌ای افزود: دکتر صالحی اظهار علاقه کرد بیمارستانی کاملا پیشرفته و با بهره گیری از فناوری هسته‌ای در کشور برای تشخیص و درمان بیماری‌ها تاسیس شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: از آنجا که کاربرد عمده انرژی هسته‌ای در حوزه سلامت است، از بهره‌برداری از این بیمارستان در آینده استقبال می‌کنیم و این بیمارستان حداقل 800 تخت‌خوابی خواهد بود.
وزیر بهداشت درباره این بیمارستان فوق پیشرفته ادامه داد: این بیمارستان برای بیماران موثر خواهد بود و مرکز پژوهشی مدرنی در منطقه می‌شود که نه تنها برای جوانان ایرانی بلکه برای کشورهای همسایه مفید خواهد بود.
قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنانش از جلسات هیئت دولت برای رسیدگی به آلودگی هوا در استان خوزستان خبر داد و گفت: پس از رایزنی‌ها در کابینه امشب خود را به اهواز می‌رسانیم.
وزیر بهداشت افزود: مسلم آن است که مدیریت حوادث مشابه آنچه در خوزستان روی داده است به سرعت امکان پذیر نیست، اما می‌توانیم بهتر از گذشته و به سرعت به مردم کمک کنیم و تسهیلات لازم را ارائه دهیم.
قاضی‌زاده هاشمی گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به من اعلام کرده است همه مراکز اورژانس آمادگی کامل را داشته‌اند و کمک‌های لازم را به تعدادی که در اختیار داشته‌اند ارائه داده‌اند.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: