کد خبر: ۵۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 10
رئيس سازمان دامپزشکي:
شفاآنلاین-رئیس سازمان دامپزشکی کشورگفت : فرآورده خمیر مرغ کاملاً سالم و بهداشتی است.
به گزارش شفاآنلاین، مهدی خلج در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تلاش سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تامین امنیت سلامت غذایی مردم است ، افزود : بار میکروبی خمیر مرغ قبل و پس از تولید آزمایش می شود و چنانچه مورد غیر بهداشتی مشاهده شود به هیچ وجه مجوز تولید و توزیع برای این فرآورده صادر نخواهد شد.
وی گفت : مرغهای تخم گذار در پایان دوره تولید اقتصادی به کشتارگاه های صنعتی منتقل می شود و پس از خارج کردن امعاء و احشا ، گوشت آنها به خمیر مرغ تبدیل می شود و این محصول تحت نظارت کامل بهداشتی و کاملاً سالم است و مشکلی برای مصرف این فراورده وجود ندارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره ویروس «کورنا» بیماری حاد تنفسی گفت : این بیماری در گله های شتر در کشورهای خاورمیانه، امارات و عربستان مشاهده شده است و از طریق شتر به انسان منتقل می شود.
خلج افزود : سازمان دامپزشکی پس از مشاهده نمونه های شیوع این بیماری از تمام گله های شتر کشور نمونه برداری کرد و در 3 هزار آزمایش ، ردی از ویروس مشاهده نشده است.
وی گفت : علاوه بر این از تمام گله های شتر که در خطوط مرزی کشور رفت و آمد می کند نیز نمونه برداری شد که نتیجه آن به کشورهای همسایه که گله های شتر متعلق به آن کشورها بود ، گزارش شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود ‌ : برای جلوگیری از انتقال ویروس « کورنا » تمام شترهایی که در نوار مرزی رفت و آمد می کند ، 21 روز قرنطینه می شود و پس از پایان این مدت مجوز ورود و کشتار را خواهد داشت.
خلج گفت : بر اساس نتایج جلسات نمایندگان سازمان جهانی بهداشت ، سازمان جهانی بهداشت دام ، سازمان فائو و کارشناسان و مسئولان دامپزشکی کشورهای منطقه مشخص شد بیماری « کورنا » از شتر یک کوهانه عربی و در عربستان گزارش شده است اما شترهای بومی کشورمان بر اساس آزمایش های متعدد هیچ موردی از این بیماری را ندارد.
وی افزود : در نتیجه بررسی شترهایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده چند مورد مظنون به بیماری گزارش شده که این شترها 21 روز در قرنطینه است و پس از آن نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: