کد خبر: ۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 09
شفاآنلاین-بر اساس تحقیقات دانشمندان زنان مبتلا به دیابت نوع یک نسبت به مردان با خطر مرگ بیشتری به علت سکته مغزی یا بیماری کلیه روبرو هستند.
به گزارش شفاآنلاین از خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، پژوهشگران دانشگاه کوئینزلند استرالیا با بررسی وضعیت حدود 200 هزار زن و مرد مبتلا به دیابت نوع یک دریافتند که زنان مبتلا به این بیماری نسبت به مردان مبتلا به آن با 40 درصد خطر مرگ بیشتر روبرو هستند.
این پژوهشگران بویژه متوجه شدند که زنان مبتلا به دیابت نوع یک در قیاس با مردان تا 44 درصد بیشتر در معرض مرگ ناشی از بیماریهای کلیه و تا دو برابر بیشتر به علت بیماریهای قلبی هستند.
پژوهشگران از قبل می دانستند که افراد دچار بیماری دیابت نوع یک در قیاس با اشخاص سالم امید به زندگی کمتری دارند اما این اولین بار است که بررسی ها نشان می دهد زنان مبتلا به دیابت نوع یک در قیاس با مردان
مبتلا به این بیماری با خطر بیشتری روبرو هستند.
دیابت نوع یک بیماری است که در آن سیستم ایمنی بدن سلولهای تولید کننده انسولین را در بدن از بین می برد که این امر به افزایش سطح گلوکز خون منجر می شود. بنا بر این یک شخص مبتلا به دیابت نوع یک برای زنده ماندن باید بطور منظم به خود انسولین تزریق کند.

برچسب ها: زنان ، مبتلا ، دیابت ، خطر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: