کد خبر: ۵۰۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- جراح و متخصص زنان و زایمان، ایران را تنها كشوري دانست که آمار سزارین در آن شرم آور است .

دکتر سیدحسین حقیقی آزاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین در خصوص مهم ترین عوارض سزارین اظهار کرد: به طور کلی انجام هر عمل لگن در زنان امکان لخته پذیری ساق پا را ایجاد می کند.

وی همچنین افزود: از طرفی دیگر میزان خونریزی در سزارین نسبت به زایمان طبیعی بیشتر است. به گونه ای که در زایمان طبیعی 500 سی سی اما در سزارین 1 تا 5/1 لیتر خون از دست می رود که باید با تزریق خون آن را جبران کرد.

وی ادامه داد: بیمار پس از زایمان طبیعی خيلي سريع می تواند به انجام فعالیت های روزمره اش برگردد. در حالی که در سزارین مادر باید برای جمع شدن رحم و جوش خوردن بخیه هایش 6 هفته استراحت کند.

عضو دائم جامعه جراحان ایران هشدار داد: همچنین زنی که سزارین می شود افزایش جفت سر راهی و چسبندگی جفت نیزدراو بیشتر خواهد شد. که این دو مسئله به عنوان 2 خطر بالاقوه به شمار می روند، زیرا خطر مرگ را به همراه دارند.

وی در پاسخ به این که چه زنانی مجاز به سزارین نیستند اظهار کرد: برای کسانی که مشکل بیهوشی دارند سزارین انجام نمی شود اما در صورتی که آناتومی و ساختمان بدن زنی مشکلی نداشته باشد منعی برای انجام آن وجود ندارد.

حقیقی آزاد تأکید کرد: به طور معمول خانم هایی که به علت نازایی تحت درمان اند و به هر علتی بچه دار نمی شوند، در راستای جلوگیری از تلف شدن نوزاد باید سزارین شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: