کد خبر: ۵۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 14
مديرگروه ارتوپدي بيمارستان عرفان در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین- مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان با بیان اینکه عمده ترین مشکل افراد مسن داشتن مفاصل بزرگ است گفت: بیشترین آمار تعویض مفصل به دلیل دردمفاصل بزرگ و تحمل وزن زانو و لگن در سنین بالا رخ می دهد.

دکتر محمدرضا ابراهیمیان فوق تخصص ارتوپدي در گفتگوی اختصاصی باشفاآنلاین درباره مشکلات ارتوپدی افراد در سنین بالا اظهار کرد: اغلب افراد مسن و بزرگسال به دلیل داشتن درد مفصل و زانو که بیشتر با درد همراه است و موجب لنگیدن آنها می شود به ارتوپد مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات افراد در سنین بالا شکستگی های مفصل ران و مهره های کمر است که از پوکی در این رده سنی ایجاد و موجب یکسری بدخیمی ها مي شود که در این سن نسبت به جوان ها شایع تر است .


دکتر ابراهیمیان همچنین درباره شایع ترین عواملی که موجب مراجعه جوان ها به ارتوپد می شود گفت: آسیب های ناشی از تصادف هاي رانندگی و آسیب هایی که به علت ورزش به وجود می آیند از شایع ترین عوامل مراجعه افراد جوان به ارتوپدها ست.

مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان اضافه کرد: شایع ترین مشکلات ارتوپدی در بچه های کوچکتر معمولا ناهنجاری های مادر زادی، استخوانی و عضلانی و مفصلی مانند بیماری های مادر زادی لگن و در رفتگی های زانوو انحرافات ستون فقرات و شایع ترین آن مسائل مادر زادی است.

وی افزود: آسیب های ارتوپدی ناشی از ورزش در سنین جوانی کمتر از سنین بالا دیده می شود. در این سن بیشتر شکستگی های افراد در رشد اتفاق می افتد که در سنین بالاتر موجب کوتاهی اندام می شود.

مدیر گروه ارتوپدی بیمارستان عرفان همچنین درباره بیشترین مشکلات ارتوپدی مراجعه کنندگان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد مراجعه کننده به ارتوپد به دو گروه تقسیم می شوند که اولین گروه مردان فعالی هستند که به مسافرت های زیادی می روند و در معرض آسیب بیشتری هستند و بیشترین مشکلات آنها به خاطر شکستگی های شدید و خفیف رخ میدهد.

وی افزود: معمولا شکستگی های استخوان های بلند مانند استخوان های ران، ساعد و پا شایع ترین شکستگی ها در افراد جوانی است که از لحاظ فیزیکی فعال هستند.

دکتر ابراهیمیان همچنین بیان کرد: شکستگی های مفصل ران که ناشی از پوکی استخوان است در افراد مسن دیده می شود و همچنین شکستگی های مهره ها در این افراد بسیار شایع است که آسیب های کمتری را در بر دارد. در بیشتر مواقع نيزاين شكستگي ها بر اثر زمین خوردن در منزل به وجود می آید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: