کد خبر: ۵۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 05
شفا آنلاین:زخم‌هایی که بر اثر عوامل عفونی در گوش به وجود می‌آیند از نوع پری‌ کند‌ریوم هستند که زخم‌ را برای فرد به همراه دارد.
به گزارش شفا آنلاین-پدرام برقعی متخصص گوش، حلق و بینی گفت: لاله گوش به دلیل زخم‌های تروماتیک دچار زخم می‌شود این مسئله در اثر آسیب به این عضو از بدن اتفاق می‌افتد همچنین عوامل عفونی و تومورال نیز باعث ایجاد زخم در گوش فرد می‌شود.

وی افزود: زخم‌هایی که بر اثر عوامل عفونی در لاله گوش فرد به وجود می‌آید از نوع پری کندریوم هستند که زخم را برای گوش به همراه دارد این نوع زخم، زخمی شایع محسوب نمی‌‌شود و بر اثر آسیب دیدگی یا جراحی در لاله گوش فرد ایجاد می‌گردد.

این متخصص با اشاره به چگونگی ایجاد زخم‌ در لاله گوش عنوان کرد: در صورتیکه قسمت پری کندریوم لاله گوش بر اثر تومور دچار آسیب دیدگی شود بافت محافظ غضروف نیز دچار آسیب می‌گردد گاهی این مسئله با شدت بیشتری برای فرد به وجود می‌آید و بافت پری کندریوم را از بین می‌برد این مسئله زخم‌های سطحی را بر اثر ضایعات عفونی ایجاد می‌نماید.

برقعی ادامه داد: تومورهای بدخیم به طور معمول باعث ایجاد زخم‌ در لاله گوش می‌شود و در لاله گوش بر اثر تومورهای خوش خیم تنها غده به وجود می‌آید.
برچسب ها: متخصص ، گوش ، تروماتیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: