کد خبر: ۵۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 05
نايب رييس مجلس:
شفاآنلاین-نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر توسعه علمی، فراهم کردن فضای تولید دانش و تبدیل دانش به فناوری و همچنین تربیت و آموزش نیروی انسانی را با همه توان در دستور کار قرار داده ایم.
به گزارش شفاآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در شانزدهمین جشنواره ابن‌سینا در دانشگاه تهران با بیان این‌که مهمترین سرمایه برای رسیدن به سلامت، دانش است، افزود: گام‌هایی که در زمینه رسیدن به سلامت برداشته می شود مبتنی بر دانش و فناوری است؛ بنابراین باید از خدمات علمی عالمان قدردانی کنیم.
وی بر تحول در دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه های علوم پزشکی تاکید و اضافه کرد: امروز دارای سرمایه عظیم توسعه علمی هستیم که با اتکا به آن به جایگاه‌های فاخری در جهان رسیده‌ایم و این از افتخارات ماست.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلامت به عنوان یکی از نعمت های گرانقدر خداوند گفت: سلامت در دو حوزه جسم و روح تنها در پرتو انوار پر فروغ الهی امکان پذیر است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد به ارتباط مستقیم سلامت جامعه و سلامت فرد اشاره کرد و با خطاب قرار دادن برگزیدگان جشنواره ابن سینا افزود: وظیفه اصلی در این مقوله با شماست، باید جامعه به سمتی برود که احساس سلامتی کند در حالی که این احساس وجود ندارد.
وی در بخش دیگری اضافه کرد: سلامت هنگام مرگ؛ ثمره زندگی همراه با سلامت در دنیاست و زندگی سالم در این دنیا در سایه دانش و علم به دست می آید.
جشنواره ابن‌سینا به منظور قدردانی از فعالیت‌ها و دستاورد‌های برجسته در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و خدمات ویژه، هر سال در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود که زمان آن مقارن با ایام الله دهه فجر و سالروز تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
شانزدهمین دوره جشنواره ابن سینا نیز امسال مقارن با 80 سالگی این دانشگاه برگزار شدکه در این دوره از جشنواره با حضور دکتر ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، ‌از12 نفر در بخش پژوهش، دو نفر در بخش برگزیدگان دانشگاه تهران، 15 نفر در بخش آموزشی و سه نفر در بخش ارائه‌ خدمات ویژه قدردانی شد.
علاوه بر این جایزه کشوری ابن سینا در شانزدهمین جشنواره ابن سینا به دکتر حسین حسین‌زاده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعطا شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: