کد خبر: ۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 04
شفاآنلاین-عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: بخش توانبخشی بیماران MS بیمارستان رفیده، دوشنبه 20 بهمن با 20 تخت و ارائه خدمات گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی و تغذیه راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،مجتبی عظیمیان  با بیان راه‌اندازی بخش توانبخشی بیماران MS بیمارستان رفیده، اظهار داشت: برای نخستین بار است که در سطح دانشگاه‌های کشور تلفیقی از درمان دارویی و توانبخشی بیماران MS با تأکید بر توانبخشی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بخش توانبخشی بیماران MS بیمارستان رفیده، به مناسبت دهه مبارک فجر، دوشنبه 20 بهمن از ساعت  9 تا 11 با 20 تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود.

مسئول راه‌اندازی بخش بستری بیماران MS با محور توانبخشی بیمارستان رفیده، گفت: این بخش در محوطه‌‌ای در قالب بخش زنان و مردان راه‌اندازی خواهد شد.

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به مشکلات حرکتی که مبتلایان به MS دارند، اظهار داشت: اختلالات حرکتی، جزو مشکلات مبتلایان به MS است، با اینکه اقدامات پایه توانبخشی مانند فیزیوتراپی در سطح کشور وجود دارد، اما در دنیا با بستری کردن بیماران و انجام توانبخشی همراه با درمان دارویی به بهبودی مبتلایان به ‌MS می‌پردازند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به ادامه این روند و گسترش بخش توانبخشی بیماران MS در سطح کشور خواستار توجه هر چه بیشتر به مبتلایان شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: اقدامات توانبخشی درازمدت است و اکنون هزینه‌های رفت‌وآمد و درگیری خانواده جزو مهمترین مشکلات مبتلایان و اطرافیان آنها است. هدف از راه‌اندازی این بخش، بستری شبانه‌روزی مبتلایان به MS است تا اقدامات توانبخشی جسمانی و روانی برای آنها انجام شود.

وی افزود: آموزش به بیمار و خانواده او، جزو دیگر اقداماتی است که در بخش توانبخشی بیماران MS بیمارستان رفیده انجام خواهد شد.

این نورولوژیست خاطرنشان کرد: در بخش توانبخشی بیماران MS بیمارستان، اقدامات گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روانشناسی و تغذیه با حضور متخصصان مغز و اعصاب، پرستارهای آموزش دیده ویژه بیماران MS و متخصصان قلب و داخلی انجام خواهد شد.

MS یا مولتیپل اسکروزیس بیماری خودایمنی است که بافت سفید مغز و نخاع را درگیر می‌کند، علت این بیماری ناشناخته است و با علایم حسی - حرکتی و گاهی روانی بروز پیدا می‌کند.

اکنون حدود 70 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: