کد خبر: ۵۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 02
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین-عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان باید با بیماران خوب رفتار کنند و حتی از به کار بردن کلماتی که موجب نگرانی بیمار می شود نیز پرهیز کنند.

دکتر احمد آریائی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین با بیان اینکه هرشغلی زمینه ای را طلب می کند که افراد باید آن را دارا باشنداظهار کرد: در حرفه پزشکی نیز پزشکان باید اخلاق داشته باشند و با بیماران خوب رفتار کنند. ضمن آنکه در بیمارستان ها و در مکان های درمانی بیمار در صورت بد اخلاقی کردن پزشک می تواند شاکی شود.

وی به پزشکان و پرسنل پزشکی توصیه کرد:با توجه به اینکه بیمار خود بی قرار است، در اضطراب به سر می برد و حالت عادی ندارد به این مسائل اشراف داشته باشند و تحمل خود را نیز بالا ببرند.

دکتر آریائی نژاد داشتن اخلاق پزشکی را بسیار حساس دانست و تاکید کرد:پزشکان حواسشان باشد تا زمانی که در کناربیمار هستند حتی از به کار بردن کلماتی که در مورد آن بیمار نیست ولی موجب ایجاد نگرانی بیمار می شود نیز پرهیز کنند.

وی ادامه داد: اساتید پزشکی همیشه و به طور مکرر به دانشجویان خود توضیح میدهند که اخلاق در پزشکی بسیار مهم است تا ملکه ذهن دانشجویان پزشکی شودکه نباید از کلماتی که موجب نگرانی بیمار می شود در کنار آنها استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پزشکان علاوه بر اینکه باید احترام بیمار را حفظ کنند باید برخی از مصلحت های لازم آن را نیز در نظر بگیرند. اما متاسفانه تعدادی از پزشکان به لحاظ اخلاقی صلاحیت های لازم را ندارند و گاهی اوقات عصبانی می شوند اما بسیاری از آنها نیز مسائل اخلاقی را در مقابله با بیمار رعایت می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: