کد خبر: ۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 30
شفا آنلاین:سالمندی با تغییراتی در توان فرد و حواس او همراه است. کاهش قدرت و توانایی جسمی، کاهش حس چشایی و بویایی، اختلال در سیستم ایمنی بدن و عملکرد ارگان ها از جمله این تغییرات است.
به گزارش شفا آنلاین،افرادی که در هفته بیش از دوبار غذاهای آماده استفاده می‌کنند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند استفاده زیاد غذاهای پرکالری و چرب همچون غذاهای آماده، احتمال ابتلا افراد به چاقی و دیابت را افزایش می‌دهد.

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند چربی موجود در غذاهای شیرین مانند انواع شیرینی ها و غذاهای آماده روند پیری در سالمندان به ویژه در خانم ها را دوبرابر می کنند.

بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا و چربی بالا از جمله بیماری‌های شایع در دوران سالمندی محسوب می‌شوند. مصرف زیاد نمک، غذاهای شور، روغن و انواع چربی‌ها از عوامل موثر در افزایش فشارخون و بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است. در پیشگیری و درمان تغذیه‌ای فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی، کاهش مصرف نمک، کاهش و بهبود مصرف روغن و چربی و کنترل مصرف انواع قندها توصیه می‌شود.

خانم ها با محدود کردن مصرف انواع شیرینی ها و غذاهای چرب باید دوران سالمندی سالمی را طی کنند و طول عمر خود را افزایش دهند.
برچسب ها: دیابت ، پرکالری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: