کد خبر: ۴۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 29
متخصص پوست، مو و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین-همواره در فصل زمستان، عده ای از افراد دچار خشکی و یا اگزمای پوستی و به دنبال آن دچار مکشلاتی حتی اذیت کننده می شوند؛ از این رو یک متخصص پوست،مو و زیبایی به بیان انواع و راهکارهای درمان این بیماری پرداخت.
دکتر محمد ایمانی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اگزمای پوستی را یک پاسخ التهابی پوست دانست که به صورت خارش، پوسته ریزی، تاول های ریز و قرمزی خود را نشان می دهد.


وی علت بروز اگزما را ناشی از برخوردهای مکررپوست با مواد محرک اسیدی و قلیایی دانست و بیان کرد: برای نمونه مردانی که با سیمان و یا زنان خانه داری که به صورت مکرر با مواد شوینده سر و کار دارند در معرض ابتلا به اگزما قرار دارند.

وی ادامه داد: به این نوع اگزما، اگزمای تماسی گفته می شود که برای نمونه فرم مزمن آن بر اثر تماس با حلقه ازدواج نیز منجر به حساسیت می شود.

عضو انجمن متخصصین پوست و موی ایران تصریح کرد: نوع دیگر اگزما به نام اگزمای سرشتی به صورت ضایعات خارش دار و عود کننده است که در بیشتر افراد دارای سابقه فامیلی و ابتلا به آسم، آلرژی و حساسیت فصلی و همچنین تب یونجه نیز بروز می کند.

وی با اشاره به این که اگزمای سرشتی 3 مرحله  دارد به شفا آنلاین گفت: فاز اول در شیرخواران است که گاهی تا 50 درصد بدن آنها را بیشتر در نواحی صورت، گونه و چانه و دور دهان به صورت پوسته ریزی  درگیرمی کند.

ایمانی ادامه داد: فاز دوم این نوع اگزما در دوران کودکی یعنی از 2 تا 12 سالگی است که به صورت پلاک های خارش دار است که ضخیم و در جاهایی که دچار عرق می شوند منجر به تحریک، سوزش و خارش خواهد شد. برای نمونه بیشتر در نواحی پشت زانو و آرنج.

وی تصریح کرد: اما فاز سوم که در بزرگسالی است و به دنبال بلوغ، تغییرات هورمونی و استرس دخالت دارد مانند زیر بغل، چین بازو، گردن، دست ها و حتی التهاب در دور چشم ایجادمی شود.

درمان کلی انواع اگزما

ایمانی در خصوص درمان اگزما توصیه کرد: افراد مبتلا باید از لباس های نخی استفاده کنند نه از لباس های جنس پلاستیکی، در محیط های خیلی گرم و سرد قرار نگیرند، دمای خانه را با استفاده از بخور مرطوب نگهدارند.زیاد استحمام نکنند و پس از یک تا سه دقیقه پس از استحمام از داروهای مرطوب کننده بدنشان برای اثربخشی و جذب بهتر استفاده نمایند.

وی با اشاره به این که افراد مبتلا به اگزما باید از شوینده های ملایم استفاده نمایند؛ اظهار کرد: در صورت جواب ندادن راهکار و توصیه های مذکور فرد برای آغاز  دارو درمانی باید نزد متخصص پوست مراجعه نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: