کد خبر: ۴۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 29
شفا آنلاين-رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: تهدید به سقط، بچه‌خوره یا مول، خونریزی خارج از رحم و جفت سر راهی دلایل خونریزی در سه ماهه اول بارداری هستند که در صورت عدم درمان احتمال اختلال رشد داخل رحم و کم‌خونی وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاين،ناهید خداکرمی در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره دلایل خونریزی در 3 ماهه اول بارداری، اظهار داشت:  دلایل خونریزی دوران بارداری در 3 ماهه اول، دوم و سوم متفاوت است.


* شایع‌ترین دلایل خونریزی در 3 ماهه اول بارداری تهدید به سقط است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شایع‌ترین و بیشترین علت خونریزی در 3 ماهه اول بارداری، تهدید به سقط جنین است هر چند ممکن است سقط در برخی زنان اتفاق نیفتد.

وی افزود: بچه‌خوره یا مول و خونریزی خارج از رحم نیز دیگر علت‌های خونریزی در اوایل بارداری است.

* خونریزی روشن و بدون درد نشانه جفت سرراهی در 3 ماهه اول

رئیس انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: چسبیدن جفت در پایین رحم یا جفت سرراهی در 3 ماهه اول بارداری می‌تواند عامل خونریزی باشد که ممکن است با خونریزی روشن و بدون درد همراه باشد.

وی افزود: بیشتر جفت‌های سرراهی در 3 ماهه اول بارداری تا پایان حاملگی به بالای رحم مهاجرت می‌کنند و از وضعیت سرراهی خارج می‌شوند بنابراین جای نگرانی نیست.

* عدم درمان خونریزی دوران بارداری موجب اختلال رشد داخل رحم و کم‌خونی می‌شود

خداکرمی گفت: به طور کلی وجود خونریزی طی بارداری علامتی غیرطبیعی است و مادران گرامی باید بدانند که علت اصلی لکه‌بینی و خونریزی احتمالاً جفت‌ها یا عروق جفت‌های سرراهی است بنابراین لزوم مراجعه به متخصص زنان وجود دارد چرا که در صورت ادامه خونریزی احتمال اختلال رشد داخل رحم و کم‌خونی وجود دارد.

وی تأکید کرد: زنانی که در 3 ماهه اول تهدید به سقط شده‌اند اما خونریزی آنها برطرف شده است مشکلی ندارند و می‌توانند به محض شروع دردهای زایمان به زایشگاه مراجعه کنند و زایمان طبیعی داشته باشند.

* لزوم  شرکت در کلاس‌های پیش از زایمان

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به تمام مادران عزیز که اولین بارداری را تجربه می‌کنند توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از چنین عوارضی، در کلاس‌های پیش از زایمان شرکت کنند تا به امید خدا فرزندشان تولدی طبیعی و بدون عارضه تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: همه هم و  غم مادر باید زایمان فرزند سالم به روش طبیعی باشد بنابراین لزوم مراقبت در دوران بارداری و شرکت در کلاس‌های پیش از زایمان اهمیت بسزایی دارد.





فارس




غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
0
0
من ۲۲روز از پریودم گذشته.۶روز ک گذشته بود ازمایش دادم گفتن منفی..امروز خون ریزی دارم.ایا من باردار بودم یا نه
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست یک آژمایش بتا بدهید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: