کد خبر: ۴۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 28
رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی درگفتگو باشفاآنلاین خبرداد:
شفآنلاین- رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی گفت: سنگ های دستگاه ادراری، مسائل و مشکلات مربوط به پروستات، سرطان های دستگاه های اداری و در نهایت بیماری های مادرزادی از شایع ترین بیماری های دستگاه های ادراری هستند.

دکتر عباس بصیری جراح و متخصص كلیه و مجاری ادراری در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره سرطان کلیه اظهار کرد: یکی از شایع ترین سرطان های دستگاه ادراری سرطان کلیه است که از هر 100 هزار نفر 45 هزار نفر به این سرطان مبتلا هستند و اخیرا نیز میزان آن افزایش پیدا کرده است.


وی همچنین درباره علائم ونشانه های سرطان کلیه بیان کرد: سرطان کلیه اگر در مراحل ابتدایی باشد هیچ گونه علامتی نخواهد داشت اما اگر توده سرطان بزرگ شده باشد علائم آن را به صورت درد پهلو، خونریزی در ادرار و یا حتی به صورت یک برجستگی و ورم در ناحیه پهلو می توان مشاهده کرد.

این اورولوژیست اضافه کرد: گاهی اوقات نیز توده درسرطان کلیه بزرگ می شود و به ریه ، استخوان و مغز دست اندازی می کند.

دکتر بصیری همچنبن با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ راه پیشگیری برای ابتلا به سرطان کلیه وجود ندارد عنوان کرد: سرطان کلیه بیشتر در مردان شایع است و بیشترین سن ابتلا به آن بین 50 تا 60 سالگی است.

وی ادامه داد: تنها یک نوع از سرطان کلیه به نام تومور ویلمزهستند که در سنین کودکی و برای کودکان زیر 5 سال اتفاق می افتد.

دکتر بصیری همچنین بهترین و موفق ترین روش درمانی سرطان کلیه را جراحی دانست و گفت: متاسفانه روش های شیمی درمانی و رادیوتراپی تاثیر کمی در درمان سرطان های کلیه دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: