کد خبر: ۴۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - 2015February 07
سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین خبرداد:
شفاآنلاین- سرپرست اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت از تصویب طرحی به نام مدل ایرانی شبکه فراهم آوری پیوند اعضا توسط اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت خبرداد که ازچندی پیش آغاز شده است.

دکتر کتایون نجفی زاده در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره طرح مدل ایرانی شبکه فراهم آوری پیوند اعضا اظهارکرد: با شروع به کار  این طرح تمام دانشگاه های علوم پزشکی موظف به ر اه اندازی بخش فراهم آوری  پیوند اعضا شده اند.

وی اضافه کرد: قبلا تنها 16 واحد فراهم آوری اعضای پیوند در کشور وجود داشت اما با شروع این طرح 53 واحد فراهم آوری پیوند اعضا در کشور شروع به فعالیت کرده است و در نتیجه  تقریبا تمام کشور از نظر پیدا کردن افراد مبتلا به مرگ مغزی و همچنین مراقبت و پیگیری موارد مرگ مغزی تحت پوشش قرار گرفته اند.

متخصص بیماری های داخلی ادامه داد: با توجه به شروع به کار این طرح تعداد ارگان هایی که قابل اهدا هستند نیز افزایش پیدا کرده است و در پی این افزایش باید تعداد بیشتری از بیمارها نیز کاندید پیوند شوند و همچنین توانایی پیوند در کشور هم بالا برود.

فوق تخصص ریه با بیان اینکه از حدود 5 سال پیش تمامی  دانشجوهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حداقل 2 ساعت آموزش مرگ مغزی را می گذراندند گفت:درصدد آن هستیم تا مسئله مرگ مغزی و اهدا عضو را در درس تمام دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی کل کشور قرار دهیم.

وی افزود: برای به وقوع پیوستن این منظور لازم است تا مراکز پیوند کشور از نظر نیروی کافی و تجهیزات هر چه بیشتر تجهیز شوند تا بتوانند پیوند کافی با کیفیت بالا انجام دهند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: