کد خبر: ۴۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 25
شفا آنلاين-یک فوق تخصص گوارش و کبد عنوان کرد: خوب جویدن غذا منجر به افزایش میزان ترشح بزاق دهان و در نتیجه کاهش دردهای شکمی و معده می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمود اسحاق حسینی درباره تاثیر جویدن غذا در تسکین درد‌های شکمی گفت: دهان انسان روزانه حدود 800 تا 1000 سی‌سی بزاق ترشح می‌کند که جویدن غذا، آدامس، میوه و سبزیجات منجر به افزایش ترشح این میزان می‌شود. زمانی این حجم از بزاق وارد معده می‌شود منجر به کاهش التهاب و دردهای معده و شکمی می‌شود به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود مواد غذایی سخت و سفت را به درستی بجوند.


وی افزود: مواد مصرفی انسان باید توسط جویدن به قطعات ریز، قابل هضم و جذب تبدیل شود. زمانی که انسان به درستی مواد غذایی و سبزیجات را نجود منجر به کاهش قدرت هضم و در نتیجه کاهش میزان جذب می‌شود که در نهایت هیچ ویتامینی جذب بدن نمی‌شود بنابراین به افراد توصیه می‌شود مواد مصرفی را به درستی بجوند و آن را به قطعات کوچک و قابل جذب خرد کنند.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه هربار جویدن نیرویی معادل 250 کیلوگرم بر غذا وارد می‌کند گفت: پس افراد باید توجه داشته باشند که این نیرو باید به درستی بر مواد غذایی وارد شود. غذا باید به گونه‌ای جویده شود که به راحتی قورت داده شود.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: