کد خبر: ۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 25
شفاآنلاین-روزنامه مردم چین اعلام کرد که روند استفاده از طب سنتی چینی در آمریکا رو به افزایش است و علاقه جامعه پزشکی و مردم این کشور نسبت به این نوع طب بویژه طب سوزنی هر روز بیشتر می شود.
به گزارش شفا آنلاین،«تیان شیاومینگ» مدیر آکادمی طب سوزنی و سنتی چین در آمریکا در این خصوص گفت: جامعه پزشکی آمریکا به طب سوزنی چین به عنوان یک درمان روانشناختی نگاه می کند و دولت آمریکا نیز همه ساله ده ها میلیون دلار صرف هزینه تحقیقات این نوع طب می کند.

وی تاکید کرد که طب سنتی چین در مسیر طولانی توسعه در آمریکا قرار دارد.

روزنامه «مردم» همچنین اعلام کرد که علاوه بر طب سوزنی چین که مورد توجه طیف گسترده ای از مردم آمریکا قرار دارد، دیگر روش های درمانی این کشور از قبیل، ماساژ، انرژی درمانی، تای چی و داروهای گیاهی، بخش قابل توجهی از سیستم درمانی مکمل در آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

پزشکان آمریکایی در 10 سال گذشته نگاه تردیدآمیز خود به طب سوزنی چین را تغییر داده و شمار پزشکانی که درباره این روش درمانی مطالعه می کنند، رو به افزایش است.

بنا بر اعلام رسمی، 44 ایالت از 50 ایالت آمریکا، مجوز درمان با طب سوزنی را صادر کرده اند.

این در حالی است که صدها دانشجو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به طور آکادمیک طی سه تا چهار سال در زمینه طب سنتی چین مطالعه می کنند.

روزنامه مردم گزارش داد که میزان مقبولیت روش های درمانی سنتی چین در آمریکا به حدی افزایش یافته که بخش گسترده ای از بیمه های این کشور، هزینه های آن را تقبل می کنند.

این روزها در حالی ‏ که آمار و ارقام ابتلا به بیماری ‏های مختلف همچون سرطان به ‏شکل سرسام ‏آوری در حال افزایش بوده و درمان یا بهبود بسیاری از آنان از طریق طب کلاسیک گاهی سخت می ‏نماید، پزشکان در جستجوی راه ‏های مؤثرتر و کاراتر، به طب سنتی روی آورده ‏اند.

امروزه طب سوزنی به ‏ عنوان شاخص ‏ترین شیوه در طب سنتی چینی، در میان جامعه ‏ی پزشکی جهان طرفداران فراوانی پیدا کرده است؛ چنانکه بسیاری از پزشکان از کشورهای پیشرفته ‏ غربی پس ‏از گذراندن دوره پزشکی یا تخصصی معمول در دانشگاه ‏های جهان، برای فراگیری طب سوزنی به مؤسسات آموزشی این رشته مراجعه می ‏کنند، تا پس ‏ از آموختن این روش از آن در ارتقاء سلامت بیماران خود بهره ببرند.

طب سوزنی که گفته می ‏شود، قدمتی 5 هزار ساله دارد، با رویکردی متفاوت و براساس دیدگاهی فلسفی به کل هستی انسان به درمان بیماری ‏ها می ‏پردازد.

در این روش اعتقاد بر آن است که هر نوع بیماری در واقع به ‏سبب اختلال ایجاد شده در الگوی انرژی حیاتی الکترومغناطیسی بدن بوجود آمده است و برای رفع آن باید این اختلال را اصلاح کرد. به این معنی که اگر همه ‏ انرژی ‏های درونی بدن با یکدیگر در هماهنگی بوده، کانال ‏های انرژی (مریدین ‏ها) عملکردی طبیعی داشته باشند و خون و انرژی حیاتی در گردشی متعادل داشته باشند، بدن ما از سلامتی کافی برخوردار خواهد بود.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: