کد خبر: ۴۸۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 24
شفاآنلاین-افزایش نرخ بیکاری در ایتالیا سبب شده است شمار زیادی از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی این کشور به خارج مهاجرت کنند.
به گزارش شفا آنلاین،سالانه حدود یک هزار پزشک جوان بخاطر کمبود منابع مالی و آموزشی و همچنین بیکاری فزاینده در ایتالیا، به خارج از این کشور مهاجرت می کنند.

خبرگزاری 'کرونوس' ایتالیا به نقل از سازمان نظارت بر جوانان فدراسیون ملی نظام پزشکی ایتالیا ( Fnomceo)، ضمن نگران کننده خواندن این پدیده نوشت: اغلب پزشکان جوان ایتالیایی برای پیدا کردن کار به کشورهایی نظیر فرانسه، انگلیس، آلمان، سوئد، نروژ، آمریکا و استرالیا می روند.

بر اساس این گزارش سالانه حدود هفت هزار نفر در ایتالیا در رشته پزشکی فارغ التحصیل می شوند که از این تعداد (در 5 سال اخیر) حدود دو درصد و معادل تقریبی 150 تا 200 پزشک برای یافتن کار به خارج از کشور مهاجرت می کنند. سالانه حداقل یک هزار نفر از وزارت بهداشت گواهی حرفه ای برای کار در خارج را درخواست می کنند.

این سازمان، محدودیت های سیستم آموزش ایتالیا و کمبود منابع مالی برای بورسیه را از جمله عوامل اصلی این مهاجرت عنوان کرد. سالانه از 7 هزار فارغ التحصیل لیسانس تنها نیمی از آنها موفق به ادامه دوره تخصصی می شوند، زیرا میانگین هزینه برای گذراندن این دوره حدود 120 هزار یورو است. بودجه مورد نیاز برای بورسیه در نظام آموزشی ایتالیا 360 میلیون یورو است.

این گزارش افزود: در ایتالیا فقط آنهایی که خوش شانس تر از سایرین هستند موفق به ورود به دوره های تخصصی می شوند، با این حال پیدا کردن کار در این کشور با توجه به اشباع بودن پزشکان، بسیار دشوار است.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) به تازگی در گزارشی اعلام کرد، شمار ایتالیایی هایی که به خارج مهاجرت کرده اند از 68 هزار نفر در سال 2012 میلادی به 82 هزار نفر در سال 2013 افزایش یافته است و اکثر مهاجران ایتالیایی جوانان هستند که بیش از 30 درصد آنها مدرک لیسانس دارند.

نرخ بیکاری ایتالیا در نوامبر سال 2014 میلادی با 0.2 درصد افزایش نسبت به ماه اکتبر به سه میلیون و 457 هزار نفر رسید که یک رکورد جدید تاریخی از سال 1977 محسوب می شود. شاخص بیکاری میان جوانان 15 تا 24 سال این کشور نیز با 0.6 درصد افزایش نسبت به ماه اکتبر، به 43.9 درصد رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: