کد خبر: ۴۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - 2015January 22
شفا آنلاین:اوتیت میانی بیماری شایع در کودکان است به طوری که بیش از 90 درصد کودکان تا سن 7 سالگی دچار این بیماری می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین-مهدی خواجوی متخصص گوش، حلق و بینی  گفت: اوتیت میانی ، عفونت و التهاب فضای گوش میانی است که معمولا عفونت از طریق حلق و لوله استاش وارد گوش میانی می‌شود.

وی بیان کرد: وجود ترشح در گوش میانی و کم شنوایی نتیجه این بیماری است، ویروس‌ها به وسیله هر سرماخوردگی می‌توانند وارد گوش میانی شوند.

خواجوی ادامه داد: هنگام ورود باکتری و میکروب‌ها به گوش میانی مراحلی طی می‌شود، ابتدا التهاب و پرخونی مخاطی ایجاد می‌شود که باعث احساس درد و سنگینی در گوش می‌شود و ممکن است شخص دچار تب و حالت عفونی شود پس قسمتی از پرده گوش پاره شود و عفونت از  گوش خارج می‌شود، با خارج شدن عفونت درد و تب تسکین پیدا می‌کند.

وی افزود: در برخی مواقع مقدار عفونت در گوش خیلی زیاد و بیمار علائم تب و درد شدید دارد، در این صورت پزشک پرده گوش را باز کرده و عفونت را خارج می‌کند،  در این حالت می توان با فرستادن عفونت به آزمایشگاه نوع میکروب را متوجه شد و آنتی بیوتیک اختصاصی داد.

خواجوی در رابطه با اهمیت این بیماری گفت: محل قرار گرفتن گوش در جمجمه و زیر مغز است، که شامل عناصر آناتومیک و تشریحی مهم نظیر گوش داخلی، عصب صورت، مغز، پرده مغز و وریدهایی که خون جمجمه را تخلیه می‌کنند، است. انتشار عفونت می‌تواند باعث مننژیت، آبسه مغزی، فلج صورت، ناشنوایی آبه‌های گردن یا پوشت گوش شود.

وی در پایان گفت: اوتیت میانی بیماری شایع در کودکان است به طوری که بیش از90 درصد کودکان تا سن 7 سالگی دچار عفونت می‌شوند، اگر کودکی بعد از سرماخوردگی دارای تب بالا، درد گوش و بی‌قراری بود حتما باید توسط پزشک معاینه شود.
برچسب ها: متخصص ، حلق ، عفونت ، ترشح
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: