کد خبر: ۴۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 20
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری:
شفاآنلاین-رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری ضمن تأکید بر لزوم برقراری ارتباط مستمر بین اعضاء کمیسیون‌های دیوان عدالت اداری و سازمان تأمین اجتماعی گفت: هر چه تعامل در این خصوص بیشتر باشد شاهد کاهش شکایات و تسریع در صدور آراء خواهیم بود.
به گزارش شفا آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین باقری در جلسه هم‌اندیشی با اعضاء هیات‌های بدوی و تجدید نظر، بخشی از مشکلات در این حوزه را ناشی از خلاء قانونی برشمرد و افزود: قضات مکلفند بر اساس قانون رای صادر کنند در صورتیکه هیات تشخیص بر اساس دستورالعمل‌ها رای صادر می کند.
حجت الاسلام باقری در ادامه به اهداف قانونگذار اشاره کرد و گفت: هدف قانون گذار احراز حق قانونی ذینفع است و اگر شخص باورهای دینی قوی داشته باشد متوجه خواهد شد سوء استفاده از قانون آثار منفی بسیار زیادی در زندگی خواهد داشت.
رئیس کمیسیون کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری تاکید کرد: نماینده‌ها باید با اطلاعات کامل و جامع و صحیح در هیات‌ها شرکت کنند و برای پیشگیری از قضاوت نادرست ارائه گزارش‌های بازرسی صحیح و درست لازم است.
وی جایگاه نمایندگان در هیات‌ها را به عنوان یک شبه قضایی اعلام و تاکید کرد: بایستی قضاوت صحیح و منطقی در این جایگاه انجام پذیرد.
علی‌اصغر دادخواه، مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به روند اجرایی، ورود پرونده ها و در خواست‌ها به هیات‌های بدوی در شعبه ، بر لزوم تسریع در صدور رای هیات بدوی تاکید کرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه از چگونگی اجرای فرآیند انجام کار درشعب استان که توسط 42 شعبه مادر، 13 کارگزاری و23 شعبه اقماری انجام می پذیرد، توضیحاتی ارائه داد.
در این جلسه همچنین تعدادی از روسای شعب و مسئولین درآمد و دبیران هیات‌ها به پاره‌ای از مشکلات از جمله نواقص قانونی، نامفهوم بودن بخشنامه‌ها، عدم اطلاعات کافی نمایندگان اشاره کردند و در ادامه پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح و خواستار رفع اینگونه مشکلات شدند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب اله صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
0
0
برادر بزگوار زمانی که بخشنامه 60 مستمری تامین اجتماعی اقدام به تفسیر ماده 31 برنامه توسعه پنجم نمود (تفسیر تامین اجتماعی منوط به داشتن طرح طبقه بندی شده) حال اگر کارگاه فاقد طرح طبقه بندی باشد نمیپذیرد این از مصادیق دخالت در امور قوه مقننه است پس چرا کمیته تخصصی دذیوان به این مهم توجه ننموده وقتی به ادله روشتر از افتاب توجه نمیشود توقع دارید برای احقاق حق به دیوان مراجعه کنند بیمه شدن به این نتیجه رسیده اند که مراجعه بی نتیجه است نه اینکه چون خوب کار کرده اند شکایت کاهش یافته لطفه از طریق نظر سنجی علت کاهش را بررسی کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: