کد خبر: ۴۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
معاون سازمان نظام پزشکی تهران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- معاون سازمان نظام پزشکی تهران بااشاره به منشور حقوق پزشک و بیمار، اخلاق خوش را یکی از بندهای رعایت شئونات حرفه ای دانست و هشدار داد: تندخویی برخی پزشکان از بین رفتن اعتماد میان پزشک و بیمار را در پی خواهد داشت.

دکتر محمد مهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: حتی در توصیه های دینی هم بر رعایت رفتار حرفه ای تأکید شده و آن را با اجر و ثواب نیز مقایسه کرده اند.

وی همچنین افزود: حال در بحث پزشکی امکان دارد گاهی اوقات بیمار دچار مشکلات روانی، اختلالات رفتاری و یا سایر مشکلات باشد و به دنبال آن با اعمال رفتارهایی از خود، برای اطرافیان سنگین و آزاد دهنده تمام شود.درچنین شرایطی پزشک به عنوان یک درمانگر باید این مسئله را متوجه شده و با بیمارش رفتار درست و درخور شأنی داشته باشد.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه و بیهوشی کشور خاطرنشان کرد: اما در عین حال گاهی اوقات بیماران توقعاتی خارج از حیطه و عرف پزشکی دارند، که بالطبع موجب تغییر رفتار پزشک با بروز بداخلاقی یا تندی خواهد شد.

وی ادامه داد: همان گونه که طبق منشور حقوق بیمار، باید برای وی وقت کافی در راستای معاینه و توضیحات کامل و کافی گذاشته شود برای پزشک هم باید حقوقی مبنی بر این که بیماران خواسته های نا به جا را به پزشکان تحمیل نکنند نیز قرار گیرد.

قیامت تصریح کرد: برای نمونه زمانی که بیمار به پزشک مراجعه می کند و از وی با اصرار می خواهد داروهایش را در دفترچه شخص دیگری بنویسد در این صورت گاهی امکان دارد پزشک به منظور مخالفت با این امر از خود رفتاری تند نشان دهد بنابراین توصیه ما بر بیماران عدم تحمیل خواسته هایشان به پزشک است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: