کد خبر: ۴۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۳ - 2015January 20
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین:
شفاآنلاین- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان از راه اندازی اولین مراکز مشاوره قبل ازدواج بهمن امسال خبر داد.

دکتر محمود گلزاری در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره استناندارهای مراکز مشاوره قبل از ازدواج اظهار کرد: در تابلوی مراکز مشاوره قبل از ازدواج باید مشخص شود که این مرکز مخصوص مشاوره قبل از ازدواج است و باید اینگونه نوشته شود(مرکز مشاوره ازدواج و آموزش خانواده جوانان) و در زیر آن نیز باید آرم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران نیز درج شود.

وی میانگین طلاق در 5 سال اول زندگی را 20 درصد دانست و خاطرنشان کرد: میزان طلاق در کلان شهرها بین 25 تا 35درصد ازدواج ها ست و این رقم در تهران نیز 35 درصد است.

دکتر گلزاری تاکید کرد: برای داشتن یک ازدواج موفق تنها رضایت خانواده اهمیت ندارد بلکه ازدواج مانند یک مثلث است که در یک راس آن دختر و پسر و در راس دیگر نیز خانواده و  روی راس سوم هم مشاور قرار دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت وزرش و جوانان درادامه گفتگو با شفاآنلاین با بیان اینکه 300 سایت غیر قانونی وغیر اخلاقی همسرگزینی هم اکنون فعال هستند از شروع به کار یک سامانه همسر گزینی در اوایل اسفند ماه خبر داد و گفت:متاسفانه به دلیل نداشتن روش مناسب ما و نیاز مردم، سایت های همسر یابی در کشور مانند قارچ رشد کرده است.

وی ادامه داد: ما با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی یک سامانه مفصل علمی را به نام سامانه همسان گزینی که یک سال است بر روی آن کار می شود را برای معرفی دخترو پسرهای دم بخت  به همدیگر راه اندازی می کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: