کد خبر: ۴۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 2015January 19
مديرعامل بانک ملت :
شفاآنلاین-مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر پرداخت تسهیلات خرد گفت : نسبت مطالبات این نوع تسهیلات کمتر از دو درصد است که نشان می دهد سطوح پایین جامعه به بازپرداخت تسهیلات خود حساس ترند.
به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومی بانک ملت ، محمدرضا ساروخانی ، نگرانی بانک ها را در بخش تسهیلات بزرگ دانست و افزود : بانک ملت بیش از700 هزار فقره تسهیلات خرد اعطا کرده است که نسبت مطالبات آنها زیر دو درصد است.
وی با اشاره به هجمه های صورت گرفته به نظام بانکی به ویژه در یک سال اخیر گفت : اگر می خواهیم چالش های پیش روی بانک ها را بررسی کنیم باید همه عوامل را نگاه کنیم در حالی که اکنون نگاه منتقدان فقط به مشکلات داخلی نظام بانکی است و متغیرهای بیرونی توجهی نمی شود که روی عملکرد بانک ها تاثیرگذار است.
مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد : بسیاری از هجمه ها و انتقادها از نظام بانکی غیرمنصفانه است.
وی با اشاره به تاسیس شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت برای وصول مطالبات
بانک ملت تاکید کرد: این شرکت با 600 تا 700 نفر در سطح کشور فعال بوده و با کار علمی، در زمینه فعالیت خود موفق بوده است.
مدیرعامل بانک ملت به تاسیس مرکز آموزشی علمی کاربردی طرح و اندیشه بهساز ملت با رشته وصول مطالبات اشاره کرد و ادامه داد: وقتی در کشور حدود 100 هزار میلیارد تومان مطالبات داریم ، نشان می دهد که مطالبات معوق یک بیماری است که باید با کار علمی آن را ریشه یابی و درمان کرد.
وی راه اندازی سامانه نرم افزاری ذینفع واحد با هدف شناسایی گروه های وام گیرنده ذینفع واحد، جداسازی بخش اعطاکننده تسهیلات از دریافت کننده اطلاعات و راه اندازی نرم افزاری برای تعیین نوع وثایق با توجه به نوع تسهیلات را از دیگر اقدامات بانک ملت در جهت پیشگیری از ایجاد مطالبات معوق ذکر کرد.
ساروخانی، سامانه تسهیلاتی تام در جهت پرداخت اینترنتی تسهیلات و نرم افزار کشف تقلب در جهت شناسایی فرآیندهای غیرمتعارف در شعب را از دیگر اقدامات برای کاهش ریسک مطالباتی بانک ملت بیان کرد.
وی گفت : بانک ملت با وجود اینکه بیشترین میزان تراکنش را از درگاه های غیرحضوری خود دارد به دلیل بهره مندی از سیستم امنیتی بسیار قوی، زمینه
آسودگی خاطر مشتریان را فراهم کرده است.
ساروخانی گفت : بانک ملت حدود 4 و نیم میلیون مشتریان اینترنتی و همین میزان هم مشتری ابزارهای غیرحضوری دیگر نظیر همراه بانک، تلفنبانک و ... دارد.
ساروخانی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 92 درصد تراکنش های بانک ملت
، غیرحضوری انجام می شود، اظهار داشت: حدود دو میلیون و 200 هزار فقره قسط در این بانک دریافت می شود که 65 درصد آن یعنی حدود یک میلیون و 300 هزار قسط به صورت غیرحضوری است.
مدیرعامل بانک ملت در مورد قراردادهای نفتی این بانک از محل صندوق توسعه ملی هم گفت: طرح توسعه فاز 20 تا 24 پارس جنوبی با مبلغ 5 میلیارد دلار از محل این صندوق در حال انجام است که 50 درصد آن جذب شده است.
ساروخانی اظهار داشت : قرارداد توسعه فاز 13 پارس جنوبی هم با مبلغ دو میلیارد دلار منعقد شده است که امیدواریم پرداخت تسهیلات آن از هفته آینده آغاز شود.
سایت اینترنتی بانک ملت در میان بانک های کشور رتبه نخست را دارد
که نشان می دهد، بیشترین مراجعه به این سایت صورت می گیرد که از این قابلیت های بالای بانک ملت است.

واحد مرکزی خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: