کد خبر: ۴۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
شفا آنلاین:این دستگاه یک سیستم رهاسازی نانوکانال موسوم به nDS بوده که در واقع استوانه‌ای به قطر ۱۸ میلیم‌تر است.
به گزارش شفا آنلاین ، محققان با استفاده از نانوکانال‌های سیلیکونی موفق به تولید نانوابزاری شدند که امکان ر‌هایش کنترل‌شده دارو از راه‌دور را فراهم می‌کند.

پژوهشگران قصد دارند از این نانوابزار برای آزمایش روی حیوانات در ایستگاه بین‌المللی فضایی استفاده کنند.
 
محققان موسسه تحقیقاتی‌متودیست هوستون (HMRI) مبلغ ۱. ۲۵ میلیون دلار از مرکز پیشرفت علوم فضایی (CASIS) برای ساخت نوعی دستگاه قابل کاشت در بدن با قابلیت رهاسازی کنترل شده دارو، دریافت کردند. این دستگاه قرار است در ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی در مدار زمین مورد آزمایش قرار گیرد.
 
الکساندرو گراتونی از محققان این پروژه می‌گوید: چشم انداز توسعه ابزار رهاسازی هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور برای ما بسیار جذاب است. اگر ما بتوانیم نشان دهیم که این فناوری در محیط داخلی بدن با ایمنی کافی کار می‌کند، این فناوری روی درمان بیماران تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.
 
این دستگاه دارای مخزنی بوده که دارو در آن قرار گرفته و یک غشاء سیلیکونی با ۶۱۵۳۴۲ کانال هر یک به قطر ۲. ۵ نانوم‌تر آن را محاط کرده است.

دارو از میان این نانوکانال‌‌ها عبور می‌کند به طوری که با استفاده از یک الکترود سطحی می‌توان نرخ رهاسازی دارو را کنترل کرد. در زیر این الکترود، یک باتری و بخش الکترونیک دستگاه قرار دارد که ر‌هایش دارو را کنترل می‌کند. در این دستگاه از یک کنترلر فرکانس رادیویی استفاده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: