کد خبر: ۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 16
شفاآنلاین - طبق جدیدترین آمار رسمی منتشر شده، شمار افراد آلوده به ویروس اچ. آی. وی (ایدز) در چین تا پایان سال 2014 به 600 هزار نفر رسیده است.

به گزازارش شفاآنلاین ،کمیته ملی تنظیم خانواده چین اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی تا پایان سال گذشته میلادی (2014 ) 14.8 درصد رشد داشت و 104 هزار نفر بر تعداد مبتلایان موجود افزوده شده است.

در آخرین آمار اعلام شده تا پایان ماه اکتبر سال 2014 (مهر - آبان)، شمار مبتلایان به ویروس ایدز در چین 496 هزار نفر اعلام شده بود که 154 هزار نفر تا آن تاریخ جان خود را از دست داده بودند.

«وانگ گوئو چیانگ» معاون کمیسیون ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین اعلام کرد: انتقال از طریق رابطه جنسی مهمترین عامل آلودگی به ویروس ایدز در چین به شمار می رود و انتقال از مادر به کودک و تزریق مواد مخدر از طریق سرنگ آلوده در مراحل بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه چین برای جلوگیری از شیوع بیماری ایدز تدابیر ویژه ای را اتخاذ کرده است، گفت: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان، حدود 850 هزار نفر از این افراد تحت درمان ضد ویروس قرار گرفته اند که این رقم در مقایسه با یک سال پیش از آن، 21.2 درصد داشت.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، «وانگ» همچنین اعلام کرد که میزان آلودگی به ویروس ایدز در میان دانشجویان جوان، افراد میانسال و مسن قابل توجه و در حال افزایش است.

یکی از چالش های مهم دولت چین در بخش سلامت در سال های اخیر، مبارزه با بیماری ایدز و تلاش برای مهار آن به منظور سرایت نکردن به طبقات مختلف جامعه این کشور پهناور آسیایی است.

این کشور که همواره با سازمان های بین المللی بهداشت و درمان همکاری های خوب و نزدیکی در خصوص مبارزه با این بیماری مهلک داشته، در سال های گذشته توانسته به موفقیت های خوبی دست یابد اما با توجه به جمعیت زیاد این کشور، این نگرانی همچنان در میان مسئولان بهداشت و درمان چین وجود دارد که مبادا بار دیگر این ویروس گسترش یابد.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین پیشتر اعلام کرده بود که دولت، برای سال جدید میلادی بودجه بیشتری برای مقابله با این امر اختصاص خواهد داد تا نشان دهد در خصوص این بیماری بی تفاوت نیست.

وی همچنین یادآور شد که برنامه های جدیدی در خصوص مهار و مبارزه با ایدز در دستور کار دولت قرار گرفته و اجازه نمی دهد این بیماری، مناسبات اجتماعی و کانون خانواده های چین را تضعیف کند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، همکاری وزارت بهداشت چین با کمیسیون برنامه ریزی بیماری ایدز سازمان ملل (UNAIDS) و سازمان بهداشت جهانی که از سال 2005 آغاز شده، روند مبتلایان به این بیماری را کند کرده و این کشور توانسته است به موفقیت های قابل توجهی در این زمینه دست یابد.

چین همچنین برای کنترل جدی روند گسترش این بیماری، در سال 2006 مقررات پیشگیری و کنترل ایدز را تنظیم و مرکز رسمی رسیدگی به امور پیشگیری و کنترل آن را تاسیس کرد.

HIV نوعی ویروس نقص ایمنی است که باعث عفونت سلول های سیستم ایمنی و اختلال در عملکرد آنان می شود. با پیشرفت عفونت، سیستم ایمنی ضعیف تر می شود و در نهایت به سندرم نقص ایمنی پیشرفته (AIDS) منجر می گردد. 10 تا 15 سال طول می کشد تا فرد آلوده به ویروس HIV به ایدز مبتلا شود.

هنوز برای درمان قطعی این بیماری دارویی کشف و اختراع نشده و داروهای ضد ویروسی فقط قادرند که روند سرعت بیماری را کند کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: