کد خبر: ۴۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 15
شفا آنلاین:سفت بودن پوست آن را جوان تر ، صاف تر و زیبا تر به نظر می رساند با خوردن غذاهایی خاص می توانید این خصلت را به پوست خود هدیه کنید .
به گزارش شفا آنلاین، این ماده ایزوفلاوین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان و تقویت کننده ی کلاژن عمل می کند .مصرف مواد غذایی حاوی این ماده موجب افزایش تولید کلاژن در پوست شما خواهد شد .این ترکیب در مواد غذایی نظیر شیر سویا ، آجیل ، باقلا و قهوه یافت می شود .
 
ویتامین C : به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند .نه تنها باعث  افزایش تولید کلاژن می شود بلکه برای ادامه ی سنتز کلاژن ضروری است .مرکبات ، فلفل قرمز و کلم حاوی مقادیر بالایی از این ویتامین است .
 
اسید چرب امگا 3:در تولید کلاژن کمک می کند .ماهی منبع کلاسیک امگا سه است .منبع مهم دیگر این چربی های سالم آجیل هایی نظیر گردو و بادام وآووکادو می باشد .
 
روی و سلنیوم : برای تولید کلاژن و الاستین مورد نیاز هستند .سلنیوم همچنین آنتی اکسیدان است .صدف ، جگر گوساله ، میگو و آجیل غنی از این دو عنصراست .
 
آب : آب یک ماده ی غذایی فوق العاده است .این ماده شما را هیدراته نگه می دارد ، مانع از پر خوری می شود و عاری از کالری است . در روز مقادیر زیادی آب بنوشید تا پوستی سفت ، مرطوب و با طراوت داشته باشید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: