کد خبر: ۴۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 15
شفا آنلاین:کی از روشهای جدیدی که در حال حاضر با نامهای مختلف نظیر AWT ، پانچ ویو و ....در کاهش سایز در ایران کاربرد بالایی دارد ،استفاده از تکنولوژی تولید امواج اکوستیک در خارج از بدن است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر نیاز محمدزاده هنرور- متخصص تغذیه و رژیم درمانی -عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: با پیشرفت تکنولوژی هر روز نظاره گر شکل گیری دستگاهها و ابزارهای جدیدی می باشیم که سعی در کاهش چاقی به عنوان یک مشکل جهانی و القای تناسب اندام برای افزایش سلامتی دارند.

با توجه به نقش موثر رژیم های کاهش وزن علمی ، به نظر می رسد این روشها بیشتر سعی در کم رنگ نمودن مشکل عدم کاهش سایزی دارند که معمولا در رژیم های غذایی کم کالری کمتر اثر آن به چشم می خورد چرا که رژیم های کاهش وزن در کاهش اندازه سلولهای چربی موثر ولی در از بین بردن آن و حذف این سلولها تاثیر بسزایی ایجاد نمی نماید. 

وی افزود: یکی از روشهای جدیدی که در حال حاضر با نامهای مختلف نظیر AWT ، پانچ ویو و ....در کاهش سایز در ایران کاربرد بالایی دارد ،استفاده از تکنولوژی تولید امواج اکوستیک در خارج از بدن بوده، و مکانیسم این دستگاهها اعمال لرزش پرقدرت مکانیکی به بافت چربی و سلولیت ذکر شده است، که این امر منجر به شکسته شدن دیواره های سفت و فیبروزه سلولهای بافت چربی و مرگ آنها می گردد. از جمله تاثیرات این دستگاه افزایش جریان خون ، الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست و در نتیجه کاهش عوارض پوستی بعد از استفاده از دستگاه را می توان نام برد: 

این متخصص تغذیه با اشاره به پبشینه استفاده از این تکنولوژی گفت: پیشینه به کاربرد درازمدت و نسبتا موفق این امواج در درمان سنگ کلیه و دستگاههای سنگ شکن بر می گردد و تفاوت آن با دستگاههای لاغری دیگری که از امواج اولتراسوند استفاده می نماید، بکارگیری بهینه امواج صوتی است که در کسری از ثانیه به حداکثر قدرت خود رسیده و به تدریج کاهش می یابد.
 
ذکر این نکته ضروری است که استفاده منحصر از دستگاهها بدون رژیم غذایی مناسب تاثیر ماندگاری نداشته و اثر واقعی آنها در صورتی که فرد زیر نظر متخصص در کنار برنامه غذایی مناسب و فعالیت بدنی استفاده نماید، قابل توجه وماندگار خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: افراد زیر 18 سال، بیماران مبتلا به آریتمی های شدید قلبی، مولتیپل اسکلروزیس، صرع و افرادی که در بدن خود  دارای پروتزهای فلزی می باشند، بهتر است از این روش استفاده ننمایند .سایر افراد مبتلا به چاقی های موضعی نیز، در صورت صلاحدید پزشک معالج و تنها در مراکز معتبر که از دستگاههای مورد تایید وزارت بهداشت استفاده می نمایند، قادر به بهره گیری از این روش برای کاهش چربی های اضافی خود خواهند بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: