کد خبر: ۴۷۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
مدیرعامل بیمه سلامت ایران:
شفاآنلاین- مدیرعامل بیمه سلامت ایران از اخذ مجوز اداره ای تحت عنوان اداره توانمند سازی بیمه شدگان با هدف ارتقای دانش و راهنمایی بالینی بیمه شدگان، از طرف معاونت مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،' انوشیروان محسنی بندپی' روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: اداره توانمند سازی بیمه شدگان این امکان را به بیمه شده می دهد که دانش بیمه ای خود را بالا ببرد و نیز یک راهنمای بالینی مطمئن را هم داشته باشد.

وی اظهار داشت: تشکیلات اداره توانمندسازی مصوب شده است و امیدواریم با راه اندازی این اداره ارتقا دانش بیمه شدگان را شاهد باشیم.

به گفته این مسوول، ساختار این اداره تصویب شده است که ایجاد مرکزی تحت عنوان مرکز تلفن از زیرمجموعه های این اداره به شمار می آید.

محسنی بند پی گفت: درصورتی که این مرکز راه اندازی بشود بیمه شدگان می توانند در خصوص نوع بیماری و مشکلاتشان راهنمایی های لازم را از کارشناسان بگیرند.

وی اظهار داشت: همیشه یک شکاف دانش تخصصی بین ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت در کشور درحوزه سلامت وجود دارد و این موضوع باعث می شود که فرد دچار سردرگمی شود و نداند برای درمان خود تجویز کدام پزشک را پی گیری کند که راه اندازی این اداره می تواند بسیاری از این شکاف ها را پوشش دهد.



**هشت میلیون بیمه شده در سازمان بیمه سلامت ایران

محسنی بند پی به هشت میلیون هموطنی اشاره کرد که تحت پوشش بیمه همگانی سلامت این سازمان قرار گرفتند .

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت : این افراد ، عمدتا از اقشار آسیب پذیر، کم درآمد و فاقد سکونتگاه مناسب هستند که تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفته اند.

وی افزود : پوشش فراگیر بیمه سلامت بر اساس سازمان بهداشت جهانی، یکی از شاخص های توسعه یافتگی یک کشور به شمار می آید که این امر با حمایت رییس جمهوری و وزیر رفاه تحقق یافت.

این مقام مسوول در سازمان بیمه سلامت ایران اظهارداشت : پوشش فراگیر بیمه ، براساس اهداف قانون پنجم توسعه و سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری از وظایف سازمان است اما همه کار سازمان به شمار نمی آید.

وی ادامه داد : سازمان بیمه خدمات سلامت، پس از تکمیل پوشش بیمه همگانی باید در راستای جامعیت بخشیدن و ارتقا بسته های خدمت تعهدات پایه ای سلامت گام بردارد تا شرایطی فراهم شود که دفترچه های بیمه صادر شده، از اعتبار بخشی و جامعیت در پوشش دادن بسته تعهدات بیمه پایه برخوردار باشد.

وی موضوع یاد شده را از تعهدات سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف، برنامه عملیاتی سازمان بر اساس قانون پنجم توسعه ، بحث خرید راهبردی خدمات سلامت است.

محسنی بندپی گفت: ما معتقدیم که منابع در همه جا ، محدود است و بنابراین از این منابع محدود باید به درستی هم صیانت شود و هم هدف گذاری برنامه عملیاتی به سمتی هدایت شود که اثر بخشی لازم در جامعیت بخشیدن به خدمات سلامت را به همراه داشته باشد .

وی ادامه داد: خرید راهبردی خدمات ، این امکان را برای سازمان بیمه سلامت ایرانی فراهم می کند که گروه های هدف شناسایی شود تا برای آنها بسته های خدمتی تعیین و پس از آن ، قیمت خرید خدمات نیز مشخص شود.

محسنی بند پی ادامه داد : پس از اینکه قیمت خرید خدمات مشخص شد ، باید این موضوع نیز مشخص شودکه تامین خدمات توسط چه کسانی و با چه مکانیزم های پرداختی به گیرندگان خدمات ، انجام می شود تا ما از منابع عمومی و نیز حق بیمه ای که از بیمه شدگان می گیریم به درستی حفاظت کنیم.



**رویکرد آموزشی و بهداشت محوری سازمان بیمه سلامت ایران

وی به رویکرد آموزشی و بهداشت محوری سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی دیگر از وظایف این سازمان اشاره کرد و اظهارداشت : به عنوان مثال این سازمان در بسته تعهدات بیمه پایه درسال 93 به سمت اقدامات پیشگیرانه فعالیت داشته است به گونه ای که برای نخستین بار خدمات پیشگیرانه دندانپزشکی با گروه هدف افراد کمتر از 14 سال را ارایه داد.

وی ادامه داد: همچنین در بسته خدمات روستایی ، ارایه مکمل هایی غذایی و دارویی ، خدمات دندانپزشکی به مادران باردار از جمله دیگر تعهدات بیمه پایه است که توسط این سازمان به اجرا در آمد.

محسنی بندپی همچنین در خصوص خدمات روستایی سازمان بیمه سلامت ایران به دهگردشی یک هزار و 500 پزشک عمومی در مراکز روستایی اشاره کرد که علاوه بر ارایه خدمات به بحث کلی بیماری های منطقه هم می پردازند .

مدیرعامل بیمه سلامت ایران اظهارداشت : برای این پزشکان خودرویی جهت دهگردشی و خدمات رسانی بهتر به روستاییان در نظر گرفته شده است .

محسنی بند پی تاکید کرد که رویکرد بیمه سلامت ایران این است که سطح اول خدمات سلامت را که همان آموزش و پیشگیری است به نحو احسن انجام شود .

** تجمیع بیمه ها و سازمان بیمه سلامت ایران

مدیر عامل بیمه سلامت ایران در رابطه با تجمیع صندوق های بیمه درمان گفت : تجمیع یاد شده از مشکلات نظام بیمه ای کشور است . براساس قانون باید به سمت تجمیع به استثنای نیروهای مسلح پیش رویم.

محسنی بند پی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در الحاق برخی از مواد قانون تنظیم مقررات مالی مصوب کرده است که پیش شرط های تجمیع بیمه ها شکل گیرد تا یک پوشش خدمات بیمه ای داشته باشیم.

وی گفت : کارگروهی نیز برای تجمیع اطلاعات بیمه ای تحت نظر قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه شکل گرفته است . ضمن اینکه کارگروه دیگر نیز برای اموری همچون وحدت رویه در ارایه خدمات ، خرید خدمات و رسیدگی به اسناد در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شده است.

**حذف تدریجی دفتر چه بیمه

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش سازمان بیمه سلامت ایران برای حذف تدریجی دفترچه بیمه و جایگزین کردن کد ملی افراد در مراکز بستری اشاره کرد و افزود: این اقدام در استان های پایلوت ( آزمایشی ) شروع شده است و آندسته ازبیمارستان هایی که سامانه HIS(سامانه مدیریت اطلاعات ) دارند می توانند کد ملی بیمار را جایگزین دفترچه بیمه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: