کد خبر: ۴۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بازرسی 326 بیمارستان و 154 اخطار به مراکز درمانی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی گفت: در راستای اجرای طرح تحول سلامت، تا کنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 326 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، بازدیدهای دقیقی را به عمل آورده اند که نتیجه این نظارت ها ارائه 76 اخطار شفاهی و همچنین 78 اخطار کتبی به متخلفین بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پیرو هفت ماه اجرای برنامه تحول نظام سلامت به دو هزار و 185 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 1590 رسیدگی و پیگیری های لازم در این زمینه به عمل آمده است.

دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت تاکید کرد: از اولین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بر نحوه اجرای بسته های خدمتی این برنامه در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت نظارت قابل توجهی، صورت گرفته است.

آقاجانی افزود: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده ریاست دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت می باشد، لذا طی برنامه ریزی های انجام شده سیاست هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه های نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.

وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت نمایندگان معاونت های درمان، بهداشت ، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو ، آموزشی ، پرستاری ، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد.

معاون وزیر بهداشت گفت: مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir ، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان های تابعه در اجرای وظایف و مسئولیت های تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: