کد خبر: ۴۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 13
متخصص رادیوتراپی انکولوژی در گفتگو با شفا آنلاین تاکید کرد:
شفا آنلاین- متخصص رادیوتراپی انکولوژی گفت: متأسفانه در کشورما صحبت از سونامی سرطان زیاد است.حال آنکه انتشار اخباری مبنی بر این که همه در خطرند موجب تشویش و نگرانی می شود و از طرفی دیگر می تواندعامل شروع ابتلابه سرطان هم باشد.

دکتر محمد درچین در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تأکید کرد: در ارتباط با کنترل بیماران سرطانی در ایران و میزان بروز شیوع آن به طور حتم نیاز به اقدامات کلی وجود دارد.

وی ادامه داد: نحوه برخورد در آینده بیماران به شدت تأثیر گذار است، در حقیقت این امر نیازمند فرهنگ سازی و تشخیص می باشد.فرهنگی که بیمار نباید از اسم سرطان و شیمی درمانی بترسد بایدنهادینه شود. زیرا در این صورت تشخیص زودرس و موثر حتی بدون نیاز به تجهیزات خارجی حادث می شود.

متخصص رادیوتراپی انکولوژی خاطرنشان کرد: اما متأسفانه در ایران بیشتر از سونامی سرطان صحبت می شود که قدر مسلم این امر ایجاد نگرانی و تشویش را میان مردم به همراه دارد و حتی می تواند شروع کننده ابتلا به سرطان باشد.

وی نقش استرس را در بروز سرطان موثر دانست و بیان کرد:با سهیم بودن در راستای کاهش استرس می توان در کاهش بروز سرطان هم دخیل بود.

درچین خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد اخبار کشور ما استرس زاست.ضمن اینکه اطلاع مردم از اموری مانند قتل و کشتار، تجاوز، دزدی و... به آنها شوک می دهد.

وی توصیه کرد: بنابراین برای کاهش استرس و به تبع آن کاهش میزان شیوع سرطان مسائل سیاسی و جناح بازی را نباید وارد زندگی و سفره مردم کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بتول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
0
0
سلام
من از بیماران دکتر محمد درچین هستم که خواستم از همینطریق،ضمن سپاس از اظهارات صحیح،منطقی و خیرخواهانه ایشان که، بدون هیچ حاشیه ای، از درد ملت ایران، که همانا استرس ناخواسته از مسایل اقتصادی، سیاسی،اجتماعی و... آیت و خودم که در ین 28سالگی به سرطان پستان مبتلا و چون خود را یک زن سیاسی و مبارز حس میکردم ( و البته حس میکنم) استرس زیادی داشتم و بدون هیچگونه سابقه فامیلی مثبت، مبتلا شدم.
باز هم از دکتر درچین متخصص حاذق،دلسوز،مهربان و بسیار خودمونی،تشکر و سپاسگزاری میکنم.
از اینکه این سایت، نیز ایشان را شناسایی و معرفی کردند،به مسئولین سایت تبریک میگویم.
اگر امکان دارد از ایشان بیشتر بنویسید و اگر اجازه دادند،تصویرمان و یک گزارش شخصی از ایشان تهیه فرمایید.
نخبگان در زمان حیاتشان در یابیم.
دکتر بتول..... حقوقدان
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
آقای دکتر چطور مطرح می کنید که اطلاع رسانی عوامل خطر سرطان ها که قطعا باعث افزایش آگاهی جامعه و در پی آن تغییر سبک زندگی نامناسب و کاهش ابتلا به سرطان ها میشه، نادرسته و یک عامل افزایش ابتلاست؟!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: