وی به این نکته اشاره کرد که شکایات ثبت شده در این سامانه به علت عدم اطلاع بیماران از تعرفهها، روند افزایشی داشته است، تصریح کرد: به جز دو مورد که به اثبات هم نرسیده، شکایت متقنی تا کنون در سامانه ثبت نشده، ولی تماس ها همچنان فعال است.
جهانگیری به طرح مشکلات جامعه پزشکی در این سامانه اشاره کرد و ادامه داد: اگر انحرافی در اجرای تعرفه ها چه از سوی خود مجریان (موسسات)، بیمه ها و یا حتی اجحاف و موارد خاصی برای پرداخت حق الزحمه ها و مطالبات به حق خود پزشکان باشد، می توانند با این سامانه بهصورت تلفنی یا الکترونیکی مطرح کنند.
دبیرستاد کشوری نظارت بر تعرفه های پزشکی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم و جامعه پزشکی را همزمان، همسو و متوازن پیگیری می کنیم، اظهارکرد: چنانچه کسی به ناحق و مغرضانه شکایتی را در این سامانه مطرح کند و افترا به پزشک بزند، سازمان نظام پزشکی فعال عمل کرده و با پیگیری مورد از پزشک مربوطه دفاع نموده و در صورت لزوم طرح شکایت هم انجام خواهد شد.
جهانگیری با اشاره به اینکه با هرنوع خدشه زدن به جامعه پزشکی مبارزه می کنیم، تصریح کرد: ممکن است در موارد خاصی انحراف وجود داشته باشد که خود جامعه پزشکی آن را مدیریت و کنترل کرده و سازمان نظام پزشکی نیزبه نمایندگی از جامعه پزشکی آن را پیگیری می کند؛اما دولتمردان هم باید اعتمادی را که عملا ازسوی جامعه پزشکی حاصل شده و همچنین رابطه بین بیمار و پزشک را تحکیم بخشند.
به گفته وی، تعرفه ها بهینه سازی شده و هیچ فرقی بین پزشک عمومی،کارشناس، متخصص و فوق تخصص برای سازمان نظام پزشکی از حیث توجه به مطالبات برحق آنها وجود ندارد و همه گروهها با رعایت تعرفه های مصوب جامعه خدوم پزشکی را از این آزمون سربلند بیرون آوردند.
جهانگیری در پایان گفت: همه پرونده های سامانه "1690" که مربوط به بعد از پانزدهم آبان ماه است بررسی می شود، زیرا تا قبل آن اصلاح تعرفه ها انجام نشده بود.