کد خبر: ۴۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 07
شفا آنلاين- یک فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه MRI از ستون فقرات در بیماران دچار میلیت عرضی می‌تواند فشرده شدن نخاع را رد کند، تاکید کرد: گاهی تغییر سیگنال و تورم در سطح میلیت مشاهده می‌شود که MRI از مغز می‌تواند بیماری‌های گسترده‌تر را رد کند.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر سوزان امیرسالاری با بیان اینکه میلیت عرضی یک اختلال حاد است که سبب از بین رفتن میلین در نخاع می‌شود و علایم بالینی اختلال کامل یا ناقص در عملکرد نخاع را ایجاد می‌کند، گفت: این اختلال در طی چند ساعت تا چند روز ایجاد می‌شود که ممکن است به تنهایی رخ دهد یا با دمیلینیشن (از بین رفتن غشاء سلول عصبی) در سایر نواحی سیستم عصبی همراه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب نقایص حداکثر طی یک تا دو روز ایجاد می‌شوند، افزود: میلیت عرضی به صورت شروع تحت حاد ضعف در هر دو اندام تحتانی، از بین رفتن تا یک سطح حسی نخاعی و از دست رفتن کنترل دفع ادرار یا مدفوع است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌اله تصریح کرد: تب، خواب آلودگی، کسالت، درد عضلات و درد پشت نیز از عوارض این بیماری است که وجود درد هنگام خم کردن گردن به جلو می‌تواند نشانه‌ای از ضایعه در نخاع گردنی باشد.

امیرسالاری با بیان اینکه علایم بهبودی اغلب بعد از شش روز شروع می‌شود، اما کامل نیست و اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌انجامد، خاطر نشان کرد: علت اصلی میلیت عرضی ناشناخته است و پروسه‌های عفونی و اتوایمیون ممکن است در بروز این عارضه دخیل باشد.

این فوق تخصص اعصاب کودکان در پایان گفت: هپاتیت A، اوریون، آبله مرغان و اکوویروس از جمله عوامل ویروسی متهم به ایجاد میلیت عرضی است که با این وجود دلیل قطعی برای این مشکل وجود ندارد. در مورد دخالت واکسن‌ها در ایجاد میلیت عرضی نیز مدرک مستدلی وجود ندارد.




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: