کد خبر: ۴۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۳ - 2015January 07
شفاآنلاین-کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تأکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون باعث تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند.
به گزارش شفاآنلاین، روغن زیتون همچنین منبع طبیعی ویتامین E و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است اما به دلیل تولید مواد شیمیایی که در روند حرارت دیدن آن رخ می‌دهد کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند گزینه سالمتری مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه اغلب استفاده می‌شود برای طبخ غذا جایگزین روغن زیتون کنید.
این روغن برای سرخ کردن‌های ملایم مثلاً برای سیب‌زمینی و سبزیجات گزینه خوبی است و جایگزینی مناسبی برای کره در غذاها است. کارشناسان برای تهیه غذاهای متفاوت، روغن‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند. برای مثال برای غذاهایی که زیاد سرخ می‌شوند روغن نارگیل، برای سالاد روغن زیتون و برای پخت و پز با حرارت ملایم روغن کلزا و برای سالاد و انواع چاشنی‌ها، روغن کدو و روغن آووکادو را توصیه می‌کنند.



مشکلات گفتاری کودکان را جدی بگیرید


مشکل گفتاری در کودکان، نوعی از اختلالات مغزی است که اگر زود تشخیص داده شده و بموقع درمان شود، بهبودی حاصل خواهد شد. در این باره دکتر سید حسن تنکابنی، فوق تخصص بیماری‌های مغز و اعصاب کودکان در مورد اختلالات عصبی و تکاملی به روزنامه «ایران» می‌گوید: این بیماری چون معمولاً با تشنج‌های صرعی همراه است، در تقسیم‌بندی‌ها، زیر دسته تشنج‌ها و صرع‌ها قرار می‌گیرد.

علت بروز اختلالات گفتاری در کودکان چیست؟
علت دقیق و مشخصی برای بروز این بیماری پیدا نشده اما عوامل ژنتیکی و محیطی در بروز این مشکل مؤثر هستند.
چه راهکاری برای حل اختلالات گفتاری در کودکان پیشنهاد می‌دهید؟
والدین با مشاهده مشکل گفتاری فرزند خود، حتماً باید آن را جدی گرفته و کودک را نزد پزشک ببرند. چون پزشک می‌تواند با گرفتن شرح حال، معاینه بالینی و مسلماً دریافت نوار مغزی در صورت نیاز، این بیماری را تشخیص بدهد. این بیماری مانند تشنج صرعی با حرکات دست، چشم و سر، همراه است اما بروز مشکل گفتاری، از تظاهرات اختصاصی آن است که اگر بموقع و زود تشخیص داده و درمان آغاز شود، بیمار به درمان، پاسخ داده و بهبود می‌یابد.
ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: