کد خبر: ۴۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۳ - 2015January 06
شفاآنلاین :با ورود سامانه بارشی از چهارشنبه (۱۷ دی) شاهد بارش باران و برف در بسیاری از مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غربی کشور خواهیم بود و به تدریج این سامانه دامنه‌های شرقی زاگرس، البرز و سواحل جنوبی دریای خزر را در بر می‌گیرد.

به گزارش شفاآنلاین ،سازمان هواشناسی تصریح کرده که با ادامه فعالیت این سامانه روز پنجشنبه بارش‌ها در مناطق مذکور ادامه می‌یابد و با شدت فعالیت آن در سواحل دریای خزر دمای هوا در این منطقه به صورت محسوسی کاهش می‌یابد و از اواخر وقت پنجشنبه شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین با تداوم فعالیت این سامانه بارشی در این روز بارش‌ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور با افت دما به صورت برف خواهد بود و به احتمال زیاد در جاده‌های ارتباطی موجب اختلال در رفت و آمد رانندگان خواهد شد.

براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روز جاری در پاره‌ای از نقاط شمال غرب کشور وزش باد نسبتاً شدید دور از انتظار نیست و روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته در سواحل دریای خزر، وزش بادهای جنوبی همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص وضعیت هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 14 درجه بالای صفر رسیده و رطوبت نسبی هوا حدود 20 درصد، سرعت وزش باد 10 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران بین 6 تا 15 درجه پیش‌بینی شده است.

احد وظیفه افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا به 4 تا 16 درجه بالای صفر می‌رسد، هر چند نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری، در بعد ازظهر با افزایش ابر و اوایل شب همراه با بارش باران و برف و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته وی، با ادامه فعالیت این سامانه بارشی در کشور کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز پنجشنبه هفته جاری بین منفی یک تا 9 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود.

پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نيز درباره وضعيت آب و هوا در روزهاي آينده نوشت: محمد امین نقشینه گفت: امروز ۱۶ دی ماه وزش شدید باد در شمال غرب کشور به ویژه استان اردبیل پیش‌بینی شده است. همچنین امروز و فردا دمای سواحل شمال کشور به ویژه استان گیلان ۱۵ درجه گرم‌تر می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از فردا چهارشنبه ۱۷ دی ماه وارد کشور می‌شود و به همراه این سامانه توده هوای سرد نیز از سمت غرب وارد کشور شده و سبب بارندگی در این مناطق می‌شود.

نقشینه اظهار کرد: این سامانه ابتدا شمال غرب و جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و به دلیل افت شدید دما، بارش‌ها غالبا به صورت برف خواهند بود.

به گفته وی به دلیل افت دما از چهارشنبه شاهد بارش برف در نیمه غربی کشور خواهیم بود و به همین دلیل در راه‌های ارتباطی به ویژه در تردد خودروها اختلالاتی ایجاد می‌شود.

نقشینه یادآوری کرد: از اواخر پنج‌شنبه بارندگی‌ها شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد و شاهد کاهش دما در شرق کشور و وزش باد شدید خواهیم بود؛ ضمن این‌که در همین روز دریای خزر مواج و طوفانی است.

وی به وضعیت آب‌ و هوای تهران طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: افت دما در تهران از پنج‌شنبه اتفاق می‌افتد به طوری که اگر بیشینه دما در چهارشنبه ۱۵ درجه باشد، برای پنج‌شنبه این میزان به ۶ درجه کاهش پیدا می‌کند. در تهران نیز از پنج‌شنبه بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: صبح شنبه ۲۰ دی دمای تهران به زیر صفر درجه خواهد رسید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: