به گزارش شفاآنلاین،
سعید حسینی گفت: دفترچه درمانی علاوه بر اینکه به بیمه شده وخانواده تحت
تکفل وی امکان بهره مندی از خدمات درمانی رایگان را در مراکز درمانی ملکی
این سازمان می دهد، در واقع بخشی از پرونده پزشکی بیمه شدگان نیز محسوب می
شود.
وی افزود: بیمه شدگان در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را سریعاً به
شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده های احتمالی از آن
جلوگیری شود زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می گیرد.
حسینی افزود: بیمه شدگان ومستمری بگیرانی که بنا به دلایلی دفاتر درمانی
آنها مفقود می شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای
دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.
وی گفت: تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت
صدوردفترچه درمانی المثنی ( برای بار اول معادل 50 درصد حداقل دستمزد
روزانه در سال مربوطه وبرای بار دوم به بعد معادل یک برابر حداقل دستمزد
روزانه در سال مربوطه) وارائه اصل وتصویر شناسنامه وکارت ملی صاحب دفترچه
مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.
مدیر کل نامنویسی وحسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی افزود: صدور
دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه شدگان ومستمری بگیران وافراد تحت
تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست
صدور دفترچه درمانی المثنی وتاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه
خسارت مربوطه انجام می شود.