کد خبر: ۴۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۳ - 2015January 05
شفا آنلاين-بدن انسان ماشین شگفت انگیزی است و هر از چندگاهی با صدای قار و قور به شما یادآوری می‌کند که عملکرد سختی را برای زنده نگه داشتن سلول‌ها و سلامتی پشت سر می‌گذارد.

به گزارش شفا آنلاين،غرغر کردن معده یا موسیقی شکم نیز یکی از این نوع یادآوری‌ها است. صدای بلند و نرم قار و قور یا غرغر کردن معده که گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی در شکم شروع می‌شود، پیام‌های زیادی برای گفتن دارد. اما سؤال اصلی این است که چرا معده یک دفعه شروع به غرغر می‌کند آن هم زمانی که اتاق کاملاً ساکت است و ناگهان صدای غرش شکم فضای آن را پر می‌کند؟

صدای غرغر معده حس مخربی نیست و این ارگان مهم و حیاتی دستگاه گوارش، قصد خرابکاری لحظه‌های زندگی تان را ندارد بلکه معده گاهی اوقات احساس می‌کند برای حفظ سلامتی، باید موسیقی بلند و نرمی را بنوازد.

بیشترین چیزی که باعث افزایش قار و قور شکم می‌شود نوع غذا و نحوه غذا خوردن فرد است. چرا که برخی از افراد عادات غذایی بدی دارند و غذای خود را آهسته نمی‌خورند، بلکه غذا را با عجله و به همراه مایعات زیاد و مخصوصاً مایعات گازدار مثل نوشابه‌های گازدار میل می‌کنند یا عادت دارند غذا و نوشیدنی‌های خود را هنگامی که خیلی داغ است، بخورند. جویدن آدامس تبدیل به عادت همیشگی شان شده است، باید بگوییم تمام این موارد می‌تواند منجر به صداهای آزاردهنده در شکم شود. عرقیات گیاهی «گشنیز» و «بادرنجبویه» برای از بین بردن صدای قار و قور معده توصیه می‌شوند.






غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
چرت و پرته بجای این حرفا یه درمان براش پیدا کنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: