کد خبر: ۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۳ - 2015January 03
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: زمانی که یک فرد پس از مراجعه به پزشک برای گرفتن عکس، آزمایش، سونوگرافی و... فرستاده می شود اما برای نشان دادن نتیجه باز هم باید ویزیت پرداخت کند به طبع چنین شرایطی نارضایتی را در پی خواهد داشت که این امر پایمال کردن حق و حقوق مردم محسوب می شود.

دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بيان اين مطلب گفت: در حقیقت پزشک باید با توجه به زحمتي كه مي كشد دریافتی داشته باشد، این در حالی است که حتی تعیین برخی نرخ ها نیز نمی تواند عادلانه باشد.

وی ادامه داد: وقتی یک بار بیمار ویزیت شد و پس از تجویز آزمایش و مراجعه مجدد وی در صورتی که کار جدیدی برایش انجام نشد پس نباید ویزیت هم دریافت شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اما زمانی که برای بیمار، کار درمانی جدیدی انجام شد، قانون این اجازه را برای دریافت ویزیت به پزشکان داده است. اما به طور کلی اگر افراد به وجدانشان مراجعه نمایند شاید از دریافت ویزیت های غیر ضروری نیز چشم پوشی نمایند.

آریایی نژاد تصريح کرد:البته نبايد فراموش كرد که تعادل باید به نحوی حفظ شود که نه بیمارو نه پزشک متضرر شوند . اما به طور کلی این بحث نیاز به کارشناسی بسیار عمیقی دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: