کد خبر: ۴۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۳ - 2015January 02
شفا آنلاین:انحراف ستون فقرات در ناحیه در قفسه سینه اثرات نامطلوبی را بر روی ریه می گذارد
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رجایی متخصص ارتوپد گفت: مفاصل به دو نوع بین دیسک و مهره و بین خود مهرها تقسیم می‌گردد که عمده دلیل انحراف ستون فقرات در سالمندی تغییرات فرسایشی در فضای بین دیسک مابین ستون فقرات است. غضروف های بین مهره ای به تدریج با افزایش سن شروع به کاهش ضخامت کرده و ضخامت بین مفصلی کم می شود و در نتیجه مفصل را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی همچنین افزود: فعالیت های سنگین، پله، سربالایی و سرازیری‌ها ،تصادف و افتادن به شدت این مسئله را تشدید می‌‌کند.

رجایی خاطر نشان کرد: عمومأ در سن 35 سال به بعد آغاز می‌گردد و در سنین 50سال به بعد شیوع بیشتری دارد. همچنین در جوانی این انحراف علت مادرزادی داشته که با تشخیص درست بهبود یافته و می تون از پیشرفت آن جلوگیری کرد. این انحراف جراحی سنگینی داشته و معمولأ به نخاع آسیب نمی زند، ولی اگر انحراف در ناحیه قفسه سینه باشد بر روی ریه اثر گذاشته و نارسایی قلبی را به بار می‌آورد.

وی اظهار داشت: دردهای مکانیکی از علائم این بیماری بوده که با فعالیت تشدید و با استراحت بهبود می‌یابد. انحراف ستون فقرات مانند دیگر آرتروزها نیاز به اقدامات نگه دارنده، کاهش وزن و حرکات ورزشی دارد.

وی در پایان افزود: عدد حاصل از فرمول 220 - سن میزان ضربان قلب مناسب را نشان می دهد که توسط حرکات منظم در طی روز حاصل می گردد. همچنین نشان دهنده‌ی فعالیت کافی بدن است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: