کد خبر: ۴۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - 2015January 01
شفا آنلاین:رسولی گفت: نیاز جامعه فیزیوتراپی، بدلیل ارتقاء سطح خدمات، رشد از دوره 4 ساله لیسانس به دوره‌های 8-6 ساله است ولی این به معنی تمایل جامعه فیزیوتراپی برای ویزیت مستقیم بیماران نیست.
به گزارش شفا آنلاین-محمد رسولی رئیس انجمن فیزیوتراپی تهران گفت: امروزه در تمام دنیا رشته دکتری حرفه‌ایی فیزیوتراپی وجود دارد ولی مسائلی نامعلوم در کشور ما اجازه برپایی این دوره را  نمی‌دهد. و شاید یکی از دلایل آن نگرانی رشته‌های مرتبط با فیزیوتراپی از کاهش مراجعین باشد.  
 
وی گفت: جامعه فیزیوتراپی ایرانه به دنبال ویزیت مستقیم بیماران نیستند بلکه این هدف را دنبال می‌کنند که سطح بالاتری از خدمات را به مردم ارائه دهند.  به علاوه، شعار وزارت بهداشت، سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری است و همه ما اعتقاد داریم، پیشگیری مقدم بر درمان است. 
 
رسولی در ادامه گفت: فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند با ورود به حوزه پیشگیری نقش بسزایی در سلامت منابع انسانی و ممانعت از ایجاد هزینه‌های کلان در حوزه درمان داشته باشند بنابراین وزارت بهداشت و درمان اگر به شعار پیشگیری مقدم بر درمان اعتقاد راسخ دارد، ضروری است برای رشد رشته دکتری حرفه‌ایی فیزیوتراپی به عنوان رشته تخصصی که نقش پیشگیرانه در بسیاری از امراض دارد تلاش بیشتری نشان دهد.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مرتضی گلعذار
|
ROMANIA
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
0
2
فیزیوتراپیستها بعنوان متخصصین درمان مرتبط با اکثر رشته های پزشکی مهمترین نقش در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای گوناگون را دارند.دکترای فیزیوتراپی اولین نیاز این رشته برای ارایه درمان کامل وفراگیر دربالاترین سطح موجود میباشد.ویزیت مستقیم بیمار تحت هیچ شرایط خواسته ما فیزیوتراپیستها نیست واز این بابت نگرانیهای موجود سایر رشته ها امری بی موردوبی دلیل بوده ودر حد کوته فکری باقی خواهد ماند.
مهرداد مفخم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
0
1
ازماست که برماست.
مگه قراره ما هم بشیم مثل اروپا وامریکا؟؟وقتی که هنوز امریکا کشف نشده بود ماعلم پزشکی داشتیم.حالا بایدحسرت بخوریم چرا دکترای فیزیوتراپی نداریم!ظاهرا هنوز با سیستم هزارسال پیش باید طی طریق کنیم.عزیزان مسول غافل از اینند که اگر پیشگیری مقدم بردرمان اجراشود,پولهای هنگفتی ذخیره میشود که خودمیتوانند برایش تصمیم گرفته وبرای خرج کردن ان راههای قشنگتری پیدا کنند.مردم نیز حق دارند از درمانهای نوین و بروز استفاده کنند.مقوله سلامت نباید تحت الشعاع باندبازیهای سیاسی قرارگیرد.ملت بافرهنگ ایرانی شایسته بهترینها هستند ودکترای فیزیوتراپی بهترین گزینه برای اجرای اصل مسلم پیشگیری بهترازدرمان است.
پری گلچهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
2
اگریک دکتری فیزیوتراپی خدمات درمانی کاملتروبروزتری را ارایه میکند,این حق مسلم مردم است که از ان بهره ببرند و وظیفه دولت این است که تمامی امکانات رابرای برقراری این رشته مهیا سازد.انطورکه من اطلاع دارم وبچشم خودم درکشورهای اروپایی دیده ام کلینیکهای فیزیوتراپی حتی از برخی بیمارستانها نیز شلوغتر وپر کارترند.چرا باید مااز این علم نوین وپیشرفته محروم باشیم؟
فیزیوتراپیست ابراهیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
1
در زمان کنونی تمامی رشته ها بسرعت درحال پیشرفت هستن، از جمله پزشکی. فیزیوتراپیست به دلیل حوزه کاری گسترده ش باید شناخت خوب و کافی از سایر شاخه های پزشکی داشته باشه. خصوصا با پیشرفت متدهای جراحی، توانبخشی بیماران هم متحول شده و همه اینها مستلزم آموزش مناسب همکاران فیزیوتراپیست هست که اصلا در یک دوره چهار ساله ویا سیستم آموزشی فعلی امکانپذیر نیست!
این موضوع زمانی روشن تر میشه که منه فیزیوتراپیست با همکاری در کشور دیگه مثل اروپا، آمریکا یا استرالیا صحبت میکنم و متوجه میشم دوره هایی رو که با صرف هزینه و وقت زیاد اونم بعداز فارغ‌التحصیلی و اونم بخاطر درمان موثرتر بیمار، درحال گذروندن هستم، در بسیاری از کشورها در قالب دوره‌های آکادمیک مشخص و مدون برگزار میشه...
فقط امیدوارم مسوولین محترم بدون توجه به غرض ورزی هایی که علتشم مشخصه، هرچه زودتر نظام آموزشی ایده آل و منطبق بر دانش روز رو برای همکاران فیزیوتراپیست فراهم کنن...
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
0
2
امنيت ملي براي اين بي تدبيري وزارت بهداشت به خطر افتاده . پاكستان و بنگلادش هم دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي را اجرايي نموده اند و همكاران ما گروه گروه از كشور خارج مي شوند
مقيم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
0
1
با سلام
دكتراي فيزيو تراپي هم اميد به أينده را براي فيزيوتراپيست افزايش مي دهد وبا انرژي وكيفيت بهتري خدمات ارائه ميدهد وهم براي سيستم آموزشي كشور آبرو مندي بيشتري به ارمغان مي آورد ،انهم در مقابل كشورهايي مثل افغانستان وپاكستان!!
واين رشته ،به واقع رشته مدرن آينده است و جامعه آينده پزشكي كشورمون نياز به مدرنيته شدن دارد ونمي تواند در تحجر علمي بماند،
وبه دور از افكار مادي ودنيا گرايي گروهي معدود وبه علم ودانش احترام
گذاشته شود ودر راستاي افزايش كارآمدي رشته فيزيوتراپي با نگاه علم وعقل قدم بردارند
واميد كه علمي فكر شود وبا علم كار شود...
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: