کد خبر: ۴۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی دردیدار با نائب رئیس مجلس تاکید کرد:
شفاآنلاین :مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار ایجاد ساز و کاری برای پیشگیری از افزایش بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی شد و گفت: فراهم شدن شرایط پرداخت مطالبات هر سال در بودجه سنواتی زمینه ساز ارتقاء و تحول در خدمات سازمان خواهد بود.

پرداخت بدهی دولت در بودجه سنواتی زمینه ساز تحول در خدمات سازمان تأمین اجتماعی است

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی ناشی از 22 مورد است که یکی از آنها بابت 3درصد حق بیمه تکلیفی دولت است.

دکتر نوربخش با اشاره به اینکه تا سال 82 بدهی دولت 2700 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: از سال 82 تا 92 بدهی دولت به 90 هزار میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: دلیل این وضع تنها مطالبات 3 درصدی حق بیمه نیست در بودجه سال جاری بدهی مربوط به 3 درصد سهم دولت از حق بیمه به 800 میلیارد تومان می رسد که نسبت به کل بدهی دولت رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود و بدهی اصلی بابت 21 آیتم دیگری است که در نتیجه مصوبات گوناگون بوجود می‌آید و تجمیع این مبالغ منجر به ایجاد بدهی90 هزار میلیارد تومانی شده است.

دکتر نوربخش گفت: حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد به سازمان تأمین اجتماعی که نهاد خدمت رسان به محرومترین اقشار جامعه وحامیان انقلاب هستند، توجه زیادی دارند و ما نیز از رهنمودهای ایشان بهره می گیریم.

وی با بیان اینکه مهمترین تولید سازمان تأمین اجتماعی، امنیت اجتماعی است، افزود: شاخص ترین برند این سازمان اعتماد عمومی جامعه است.

دکتر نوربخش دراین نشست به ارائه گزارشی از وضعیت سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: 39 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که 13 میلیون بیمه شده اصلی با احتساب افراد تبعی 34 میلیون بیمه شده اصلی وتبعی را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 700 هزارنفری مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی تصریح کرد: تمامی ابعاد زندگی مستمری بگیران اعم از مستمری و درمان آنها توسط این سازمان تأمین می‌شود و عملکرد این سازمان در زندگی آنها به شدت تأثیر گذار است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: امر درمان بیمه شدگان از طریق مراکز درمانی ملکی وخرید خدمت از مراکز طرف قرارداد انجام می‌شود و خدمات متعدد دیگر مانند غرامت دستمزد و بیکاری و ایام بارداری ارائه می شود که همه این خدمات در ابعاد زندگی نیمی از جمعیت کشور موثر است.

دکتر نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در هر ماه 3200میلیارد تومان برای ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان و بازنشستگان هزینه می کند، خاطر نشان کرد: از این مقدار، 2200 میلیارد تومان بابت پرداخت مستمری بازنشستگان و 550 میلیارد تومان در بخش خرید خدمات از مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد و 500 میلیارد تومان در مراکز درمانی ملکی و سایر بخش‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای انجام تعهدات خود باید ماهیانه3200 تا 3250 میلیارد تومان به شکل نقدی فراهم کند در شرایطی که بسیاری از پارامترهای اقتصادی علیه وصولی سازمان است.

دکتر نوربخش اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و تلاش کارکنان و مدیران، در دولت تدبیر و امید تجهیز منابع برای ایفای خدمات این سازمان فراهم شود.

وی با اشاره به وضعیت تعامل مناسب با کارفرمایان گفت: دریافت حق بیمه از کارگاهها با ارتباط و تعامل مطلوب و درک مشترک انجام می‌شود.

دکتر نوربخش با اشاره به خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی مهمترین تأمین کننده منابع بخش درمان کشور است و در سال گذشته 7500 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت کردیم و همچنین درطرح تحول نظام سلامت نیز نقش موثری داشته و در این رابطه 2500 میلیارد تومان در سال جاری هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته مطالبات مراکز طرف قرار داد با 9 ماه تأخیر پرداخت می‌شد، اظهار داشت: در حال حاضر مطالبات این مراکز کاملا بروز و بر اساس ضوابط قانونی پرداخت می‌شود و مطالبات بیمارستان های طرف قرارداد تا مهرماه سال جاری پرداخت شده است.

دکتر نوربخش افزود: سازمان تأمین اجتماعی با اتخاذ برنامه محوری ضمن عبور از بسیاری از چالش‌ها، کمک موثری به اجرای طرح تحول سلامت داشته و بدون فروش دارایی ها خدمات متنوع خود را نیز انجام داده است.

وی از پایداری نسبی منابع  و هزینه های این سازمان خبرداد و گفت: در بودجه سال آینده به مدیریت هزینه ها توجه ویژه ای داریم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 94به سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری نیز توجه خاص شده است، افزود: رسالت و وظایف سازمان تأمین اجتماعی با اکثر بندهای این سیاست‌ها مرتبط است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل دبیرخانه برنامه ریزی راهبردی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با برنامه راهبردی مصوب مدیریت خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری با مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به منظور تهیه برنامه ششم توسعه کشور و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست‌های کلی بیمه ای  اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی درصدد است در تنظیم و پیشنهاد سیاستهای کلی بیمه ای با نهادهای تصمیم ساز کشور همکاری و مشارکت داشته باشد.

 

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی:

انضباط سازمانی و برنامه ریزی در اولویت سازمان تأمین اجتماعی است

رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی انضباط سازمانی و برنامه ریزی را از جمله اولویتهای این سازمان برشمرد و گفت: با آغاز به کار هیأت مدیره فعلی سازمان فرایند تهیه بودجه سالانه در دستور کار قرار گرفت و بودجه سال 93 در روزهای پایانی سال 92 به تصویب هیأت امنای سازمان رسید.

دکتر عباس کبریایی زاده افزود: در سال جاری نیز تدوین برنامه راهبردی سازمان مورد توجه قرار دارد و تا پایان سال این برنامه به تصویب هیأت مدیره می‌رسد تا سازمان تأمین اجتماعی در مسیر برنامه محوری قرار گیرد.

 

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی:

علوم اجتماعی با دانش فنی و اقتصادی در سازمان تأمین اجتماعی ادغام شده است

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در این سازمان، علوم اجتماعی با دانش فنی و اقتصادی ادغام شده است، اظهار داشت: هیچ نهادی در کشور وجود ندارد که سالانه 46 هزار میلیارد تومان کسب درآمد کرده و این درآمد را برای ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه هزینه کند.

مهندس علی ظفر زاده افزود: خدمات سازمان تأمین اجتماعی بسیار گسترده و متنوع است و امیدواریم با همکاری و حمایت مجلس شورای اسلامی از این سازمان شاهد ارتقاء خدمات و افزایش رضایتمندی مردم باشیم.

 

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی:

فعالیت صحیح تأمین اجتماعی باعث افزایش آرامش و امید در بین اقشار مختلف مردم است

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی فعالیت صحیح این سازمان را منجر به افزایش آرامش و امید در بین اقشار مختلف مردم دانست و گفت: تأمین اجتماعی نقش بسیار مهمی در حمایت از نیروی کار و پیشرفت و توسعه کشور دارد.

دکتر محمدحسین مهدوی عادلی اظهار داشت: در زمان بروز بحرانهای اقتصادی کشورهایی که نظام تأمین اجتماعی کارآمد و فراگیر دارند، آسیب کمتری می‌بینند.

 

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رشد اقتصادی کشور شکل گرفته است

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رشد اقتصادی کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: تنها مسیر رشد و توسعه کشورها این است که انسانهای توسعه یافته داشته باشند و سازمان تأمین اجتماعی در این امر نقش اساسی بر عهده دارد.

دکتر رضا راعی سازمان تأمین اجتماعی را یاور نظام در خدمت به بیش از 39 میلیون نفر از افراد کشور دانست و گفت: این سازمان با بهره گیری صحیح از سرمایه ها می‌تواند در توسعه کشور نقش داشته باشد.

 

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی 36 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های جدید اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده است

معاون اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی اولویت حوزه اقتصادی این سازمان را سرمایه گذاری در پروژه‌های بزرگ دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی 36 هزار میلیارد تومان در پروژه‌های جدید اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده است.

نجات امینی افزود: پروژه‌های اقتصادی جدیدی که سازمان تأمین اجتماعی در آنها سرمایه‌گذاری کرده است به طور متوسط 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اولویت ما ورود به پروژه‌های بزرگ و کمک به دولت در حوزه‌های بالادستی اقتصاد است.

 

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی:

بیمه‌گری یک علم است و باید در این حوزه به دیدگاههای کارشناسی توجه شود

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: بیمه‌گری یک علم است و باید در این حوزه به دیدگاههای کارشناسی توجه شود.

محمدحسن زدا با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان تأمین اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جا دارد که پیشنهادات مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی در مرکز پژوهشها نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به دیدگاه‌های کارشناسی مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی سالانه 12 هزار میلیارد تومان در حوزه درمان هزینه می‌کند

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان سالانه 12 هزار میلیارد تومان در حوزه درمان هزینه می‌کند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی دارای 77 بیمارستان و 277 مرکز درمانی ملکی است و با 45 هزار مرکز درمانی و 849 بیمارستان دولتی و خصوصی نیز طرف قرارداد است.

دکتر محمدعلی همتی افزود: سازمان تأمین اجتماعی نقش بسیار تعیین کننده‌ای در ارائه خدمات مطلوب درمانی در کشور دارد و در تحول سلامت نیز بخش عمده‌ای از منابع این طرح را تأمین کرده است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

سازمان تأمین اجتماعی ارتباط بسیار مطلوبی با شرکای اجتماعی دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ارتباط این سازمان با شرکای اجتماعی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت مناسب این سازمان باعث رضایتمندی جامعه و تقویت نظام اسلامی می‌شود.

دکتر منصور اعتصامی اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی با حمایت مجلس شورای اسلامی می‌تواند جهت گیری مناسبی در حوزه اقتصادی داشته باشد و با فعالیت مناسب در این حوزه امکان ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان و تمامی آحاد جامعه را فراهم کند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:

11 درصد طرح ها و لوایح مجلس با سازمان تأمین اجتماعی مرتبط است

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه 11 درصد طرح ها و لوایح مجلس با سازمان تأمین اجتماعی مرتبط است، اظهار داشت: حمایت مجلس شورای اسلامی از این سازمان منجر به عملکرد مطلوب و رضایتمندی بیمه شدگان می‌شود.

عبدالرحمن تاج‌الدین ادامه داد: تا کنون 120 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ملاقات داشته اند و 20 هزار مکاتبه نیز از نمایندگان دریافت و پاسخ داده شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: