کد خبر: ۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۳ - 2014December 31
شفا آنلاين-بر اساس تحقیقات جدید تغییر کردن شیوه راه رفتن افراد می‌تواند بر رفتار و خلق‌وخوی آن‌ها تأثیر بگذارد.

به گزارش شفا آنلاين،به نقل از ساینس دیلی، بر اساس مطالعه دانشمندان تغییر کردن شیوه راه رفتن افراد می‌تواند خلق‌وخوی آن‌ها را تغییر داده و شادی یا غمشان را افزایش دهد.


از زمان‌های گذشته همواره این تصور وجود داشته است که افراد غمگین شانه‌هایشان را پایین می‌اندازند ولی اشخاص شاد خیلی محکم و سفت راه می‌روند.


در این مطالعه، افرادی که از آن‌ها خواسته شد به شیوه افسرده راه بروند، بازویشان را کمتر حرکت دهند و شانه‌هایشان را روبه‌جلو بیندازند، خلق‌وخوی بدتری را نسبت به افرادی تجربه کردند که به شیوه‌ای شادتر راه رفتند.


محققان به شرکت‌کنندگان حاضر فهرستی از کلمات منفی و مثبت مانند ترسیده، زیبا و مضطرب نشان دادند، سپس از سوژه‌ها خواستند روی تردمیلی راه بروند در حالی که حرکت و ژست بدنشان ارزیابی می‌شد.


یک صفحه به شرکت‌کنندگان معیاری را نشان می‌داد که بسته به اینکه سبک راه رفتن آن‌ها افسرده یا شاد بود، به سمت چپ یا راست حرکت می‌کرد اما سوژه‌ها نمی‌دانستند که این معیار، چه چیزی را ارزیابی می‌کند. محققان به تعدادی از شرکت‌کنندگان گفتند با راه‌رفتنشان، این معیار را به سمت چپ حرکت دهند درحالی‌که از دیگران خواستند آن را به سمت راست حرکت دهند.


پس از آن شرکت‌کنندگان باید واژگانی را که از فهرست‌های منفی و مثبت به یاد داشتند، یادداشت کنند. تفاوت در یادآوری نشان می‌داد که راه رفتن افسرده‌وار واقعاً خلق‌وخوی افسرده‌تری را موجب می‌شد.

 




سلامانه





نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: