کد خبر: ۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۳ - 2014December 30
شفا آنلاين-متخصص پوست و مو با مؤثر دانستن عوامل ژنتیکی و محیطی در خشکی پوست گفت: شست‌وشوی زیاد و آب و هوای خشک مانند زمستان از عوامل محیطی خشک شدن پوست هستند.

به گزارش شفا آنلاين،امیرحسین هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو اظهار کرد: خشکی پوست تا حدی به ژنتیک افراد ارتباط دارد و بخشی از آن نیز مربوط به عوامل محیطی است یعنی کسانی وجود دارند که از دوران کودکی دارای پوست خشک هستند و باید از مرطوب‌کننده‌ها و چرب‌کننده‌ها استفاده کنند.


وی افزود: عوامل محیطی مانند خشکی هوا و حضور در آب و هوا و محیط خشک مانند فصول سرد خشکی پوست و اقداماتی مانند شست‌وشوی زیاد را تشدید می‌کند بنابراین به افراد دارای خشکی پوست توصیه می‌شود در فصول سرد از پوشش‌هایی مانند کلاه، دستکش و سایر پوشش‌های محافظ پوست استفاده کنند.

احسانی افزود: استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و چرب‌کننده‌های پوست نیز توصیه اکیداً برای این افراد است بدین نحو که افراد دارای پوست بسیار خشک از کرم‌های چرب‌کننده و افراد دارای پوست کمتر خشک از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو تفاوت مرطوب‌کننده‌ها و چرب‌کننده‌ها را میزان غلظت آنها دانست و گفت: کرم‌های مرطوب‌کننده تنها پوست را مرطوب می‌کنند و لایه چربی بر روی آن باقی نمی‌گذارند اما کرم‌های چرب‌کننده لایه چربی بر روی پوست اضافه می‌کند.

وی مصرف کافی مایعات، سبزیجات و ویتامین‌هایی مثل ویتامین E را در کاهش میزان خشکی پوست مؤثر دانست.

احسانی تأکید کرد: در پوست تمام افراد به طور طبیعی مقداری چربی وجود دارد که به سطح پوست می‌آید و به عنوان لایه محافظ عمل می‌کند اما این لایه در کسانی که شست‌وشوی مکرر دارند پاک شده و از بین می‌رود.

این متخصص پوست و مو به افراد دارای خشکی پوست توصیه کرد: ضمن بکارگیری کرم‌های مرطوب‌کننده و چرب‌کننده برای جایگزینی چربی از دست رفته پوست از ترکیبات شوینده غیرصابو‌ن‌دار استفاده کنند که در بازار یافت می‌شود.






فارس






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: